A Formula 1 Commisson egy olyan bizottság, amelyben a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali és az FIA együléses igazgatója, Nikolasz Tombazisz mellett a csapatok és a motorszállítók képviselői is ott ülnek, hogy a sorozattal kapcsolatos technikai, üzleti és egyéb ügyekről egyeztessenek.

A bizottság idei első ülését kedden tartotta, több szabályváltoztatási javaslatról is megállapodás született. Ezek egy részét az FIA Motorsport Világtanácsának is jóvá kell hagynia, de ez várhatóan csak formalitás.

  • Bevezetnek egy új esőgumit, amely a Pirelli szerint a korábbiaknál nagyobb teljesítményű és gumimelegítő paplan sem szükséges hozzá. Az imolai hétvégétől lesz elérhető.
  • Új technikai irányelv készül, amelynek célja a vizes pályán való versenyzés javítása. Az irányelv célja, hogy egyes fejlesztéseket a jelenlegi korlátozásokon és költségvetési limiten felül lehessen tesztelni.
  • Lazítani fogják a pilóták és a csapatok közötti rádiós kommunikációra vonatkozó szabályozást.
  • Változnak a parc fermé-szabályok a sprintfutamos hétvégéken, meghatározott körülmények között nagyobb teret engednek bizonyos alkatrészek és elemek cseréjének.
  • Az F1-es költséglimit 21 futamra vonatkozik, az ezen felüli hétvégékre (mindegyikre egyenként) vonatkozó, a költséglimitet növelő pénzügyi keret összegét 1,2-ről 1,8 millió dollárra emelik.
  • A nyári mellett téli kötelező leállást is bevezetnek a csapatok gyáraiban.
  • A lerövidített futamokért akkor is kevesebb pont jár majd, ha a piros zászlós megszakítás után újraindítják a versenyt.
  • A biztonság javítása érdekében kisebb átépítés indul a szaúd-arábiai pályán, míg Bakuban és Miamiban teljes újraaszfaltozás jön.