A február első felében lezajlott autóbemutatókat és privát bejáratásokat követően csütörtök reggel az idénynyitó Bahreini Nagydíj helyszínén megkezdődött a 2023-as Forma-1-es előszezoni tesztelés, az összes csapat új modellje pályára lépett.
A nap kezdetén az Aston Martin szolgált kínált jó célpontot a kárörvendőknek, ugyanis az lesérült Lance Strollt helyettesítő tesztpilóta, Felipe Drugovich alatt néhány perc után elromlott a zöld autó. Az elmúlt napokban ugyanakkor azt pletykálták, hogy az Aston Martin kiváló eredményeket látott a szélcsatornában, és a korai elektronikai hiba után, a nap későbbi részében ezt látszott megerősíteni az AMR23 teljesítménye, Alonso végül a második leggyorsabb lett, hajszálnyi lemaradással.
Az élen a címvédő csapat és pilóta, azaz a Red Bull és Max Verstappen zárt, az RB19-es a nap folyamán végig kezesnek, engedelmesnek tűnt a holland kezei között, eddig nincs nyoma annak, hogy a 2021-es túlköltekezés miatt büntetésként kapott fejlesztési korlátozás visszavetette volna őket.
Míg a Red Bull csak a bajnokot dolgoztatta, a Ferrari az Aston Martinhoz hasonlóan két pilótát vetett be, Carlos Sainz és Charles Leclerc is vezetett, bő négytizedes hátránnyal zártak a 3-4. helyen.
🚨| The nose of Ferrari's SF-23 gains a 'dimple' under high speed, but then returns to its normal shape under braking.
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) February 23, 2023
Érdekes jelenség volt délelőtt, hogy a vörös autó orra behorpadt – úgy tudni, hogy a csapat a bő egy évtizeddel előtti Lotuséhoz hasonló, villás törési struktúrát épített, középen nincs anyag, azért rogyhatott be a borítás, tehát nem valami trükkös újításról van szó.
A Mercedes és Lewis Hamilton nem mutatott sokat, a hétszeres világbajnok végül a 6. idővel zárt az amúgy bőszen barkácsolt-javítgatott McLarent vezető Lando Norris mögött, de a csapat közlése szerint a tavaly a pilóták életét megkeserítő delfinezést legalább már nem tapasztalták.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A top10-be befért még a Williams párosa, a másik-Mercedes-pilóta, George Russell, valamint Csou Kuan-Jü az Alfa Romeóval.
A reggeli astonos epizódon túl nem volt komoly incidens, baleset, leállás, összességében mindenki jó, de legalábbis tisztességes munkát végzett az első napon. A beugró Drugovich mellett csütörtökön debütált teljes értékű Forma-1-es versenyzőként a 22 éves amerikai Logan Sargeant a Williamsnél, a tavaly Spában nagyot villantó holland Nyck De Vries az AlphaTaurinál, valamint az Alpine-tól elcsaklizott 21 éves ausztrál, Oscar Piastri a McLarennél.
Egyénileg – sőt csapatként értelmezve is – Verstappen volt a legszorgalmasabb a közel három versenytányi 157 körével, a Mercedes összesen 152, a Williams 149 kört teljesített, de feltűnően kis távot senki sem futott.
Természetesen idén is igaz, hogy a köridők a tesztelés legelső napján nem mondanak sokat az autók-csapatok szezonbeli teljesítményéről, de 2023-ban a mindössze háromnaposra rövidült gyakorlás miatt talán egy kicsit jobban igyekeznek az alakulatok, mint máskor, amikor jobban „ráértek”. Ezzel együtt a különböző üzemanyag-mennyiségek, eltérő hosszúságú etapok, más és más gumik, valamint az általában az első nap egy részét elvivő rendszerellenőrzések miatt egyelőre tényleg nem érdemes sokat kiolvasni az eredményekből.