Sokáig úgy tűnt, hogy a bahreini tesztelés második napját is Max Verstappen zárja az élen, az utolsó órában azonban az Alfa Romeo időmérős szimulációt teljesített. Csou Kuan-jü autójára természetesen a leglágyabb, C5-ös keverékek kerültek fel, a kínai 1:31.610-es idővel szerezte meg az első helyet.
Csou mindössze négy századdal előzte meg Verstappent, aki viszont kettővel keményebb, azaz a C3-as keveréken futotta meg a legjobb idejét – a Red Bullban tehát bőven van még tartalék. Egy kisebb problémába azért belefutott a címvédő, egy olajszivárgással kellett megküzdeniük a szerelőknek.
Nagyobb gondok voltak ugyanakkor a Mercedesnél: másfél órával a leintés előtt George Russell alatt hidraulikai hiba miatt megállt az autó, a piros zászlók is előkerültek. Toto Wolff csapatfőnök a nap folyamán arról beszélt, hogy bőven maradtak megoldandó problémái a csapatnak, az autó egyensúlya különösen problémásnak, egyelőre a tavalyinál is rosszabbnak tűnik. Wolff szerint az autónak nincs megfelelő hátsó tapadása, a forróságban képtelen volt megfelelő beállításokat találni a csapat.
Volt némi fejvakarás az Alpine-nál is, ahol minden egyes kerékcserénél nehezen jöttek le a hátsó kerekek, a csapatnál konstrukciós hibát gyanítanak a háttérben. A tesztek persze ezért vannak, a szezonnyitóig van idő orvosolni a hasonló apróságokat.
Fernando Alonso a csütörtöki második helye után ezúttal harmadik lett, de az időeredményekből továbbra sem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.
A leggyorsabb körök gumikeverékei:
Csou C5
Verstappen C3
Alonso C3
De Vries C5
Hülkenberg C4
Sainz C3
Sargeant C5
Leclerc C3
Piastri C3
Gasly C3
Magnussen C3
Ocon C3
Russell C3
Perez Proto
Hamilton C3
Norris C2
Cunoda C2