Mint ismert, az idei Forma-1-es szezonban a hat sprintfutam mellett további két időmérő edzést is rendhagyó forgatókönyv mentén bonyolítanak le. A kezdeményezés lényege, hogy csökkentenék az egy versenyzőre jutó hétvégenként jutó gumiszettek számát (13-ról 11-re), ezzel együtt azt is szabályoznák, hogy

  • a Q1-ben csak kemény,
  • a Q2-ben közepes gumikon körözhetnének,
  • míg a pole-pozíció sorsáról is döntő Q3-ban kerülnének elő a leglágyabb abroncsok.

A Motorsport.com információi szerint az egyik kísérleti hétvégére az Emilia-romagnai Nagydíjon, azaz Imolában keríthet sort az F1, ahová május második felében látogat a mezőny. A próba során minden versenyző három garnitúra kemény és négy-négy szett közepes, illetve lágy keverékű gumit oszthat be, az időmérő edzésen pedig összesen hat garnitúra állna rendelkezésre.

Hivatalos megerősítés egyelőre nincs ennek kapcsán, de már azt pedzegetik, hogy a második kísérleti hétvége a nyári szünet körül lehet esedékes, így a csapatoknak elegendő idejük jutna az adatok és tapasztalatok kielemzésére, valamint értékelésére. Amennyiben jól vizsgázik a rendszer a próbaidőszakban, 2024-ben akár állandó jelleggel is életbe léphet.

Szintén a gumikhoz kapcsolódó hír, miszerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a héten jelentette be, hogy heteken belül kiírja az új tendert, melyben a 2025-ös, 2026-os, illetve 2027-es szezonokra keresik a Forma-1 hivatalos gumibeszállítóját.