Két hónappal ezelőtt vette át Mattia Binotto csapatfőnöki székét a Ferrarinál az Alfa Romeótól elcsábított Frédéric Vasseur, de a vártnál is rosszabbul sikerült, idénynyitó Bahreini Nagydíjat követően máris újabb összeomlásról írnak a maranellói csapattal kapcsolatban az olasz sajtóban.

A Corriere dello Sport szombati számában egyenesen azt írják,

Vasseurt máris frusztrálja a Ferrari politikája, ennek egyik kiváltó oka az, hogy lényegesen szűkebb jogkörrel rendelkezik, mint bármelyik elődje, vagy akár az előző munkahelyéhez viszonyítva, ahol vezérigazgatói szerepet is betöltött.

A háttérben már olyan széthúzás jelei mutatkoznak meg, amik mellett a rosszul kezdődött 2023-as szezon, Charles Leclerc kiesése, valamint a megbízhatósági és gumikezelési problémák valósággal eltörpülnek.

F1: Máris összerúgta a port feletteseivel az új Ferrari-főnök? 1

Frédéric Vasseur (j) a Ferrari versenyigazgatója, Laurent Mekiessel.

Vasseur már a beiktatását követően akadályokba ütközött:

  • immár Benedetto Vignának, a Ferrari ügyvezető igazgatójának kell jelentenie, aki John Elkann, a márka elnöke helyezett közvetlenül fölé a csapat hierarchiájában, amivel az olaszok esetében, illetve általában a Forma-1-ben a megszokottnál jobban megkötik a kezét;
  • amikor munkába állt, jelentést kért a csapat szponzorairól, ám kérelmét elutasították, igaz, az ehhez kapcsolódó jogkör még Binottótól vették el 2021 márciusában;
  • ezzel együtt a kommunikációba sincs beleszólása, azzal kapcsolatban ugyanis Thomas Hofmann sajtófőnök nem neki, hanem Charlie Turner kommunikációs vezetőnek jelent.

Állítólag Vasseur a Bahreini Nagydíj hétvégéjén többeknek is panaszkodott a kialakult feszültségek miatt, amik nemcsak a Vignával való kapcsolatára nyomta rá a bélyeget, de már a bevételeket kezelő felelős igazgatóval, Lorenzo Giorgettivel is voltak összezördülései.

Miközben elődje, Binotto még úgy, ahogy, de meg tudta védeni csapatvezetői, illetve a bizalmát élvező mérnökök autonómiáját, nehéz biztató jelként elkönyvelni azt, hogy a francia szakember már az első hetekben összerúgta a port feletteseivel. Ezért máris azt vetítik előre, hogy David Sanchez főtervező után újabb szakemberek hagyhatják el Maranellót. Többek szerződése is lejár ugyanis az idei év végén, köztük Enrico Cardile technikai igazgatóé, de hasonló a helyzet Laurent Mekies versenyigazgató esetében is.