Korábban sem volt titok, január elején viszont hivatalossá vált, hogy az amerikai motorsportban érdekelt Andretti – a versenyzőlegenda Mario Andretti fia, Michael által irányított csapat a Forma-1-be készül, partnerként pedig a General Motorst, pontosabban a Cadillac márkát is megnyerte.

Egy új, komoly pedigrével rendelkező, ráadásul USA-beli csapat érkezését az örökké ismételgetett panelek – „minél többen vagyunk, annál jobb a verseny”, „szeretjük a kihívást”, „az Egyesült Államok piacának meghódítása kiemelten fontos” – alapján kitörő lelkesedéssel kellett volna fogadnia az F1-nek, ám nem így történt: a csapatok a köztük elosztandó pénzeket féltve irreálisan magas küszöböt kívánnak állítani, gyakorlatilag nem engednék be az Andrettit. (A csapatok és az F1 vezetése összekapott ezen a bővítést támogató Nemzetközi Automobil Szövetséggel.)

Ugyanakkor az Andrettit – legalábbis egyelőre – láthatóan nem zavarja az elutasítás, ahogy a RacingNews365 rámutat, a tervezett F1-es alakulatnál folyik a fejvadászat, a szakemberek toborzása.

Már gyűjti a szakembereket az új F1-es csapat 2

Michael Andretti (Fotó: Getty Images)

A Forma-E-ben is érdekelt Andretti azt a projektjét az angliai Banburyből futtatja, az elmúlt időszakban pedig több hirdetés is megjelent, melyekben oda kerestek szakembereket.

Nem nehéz összerakni a képet, amit a weboldal meg is tett: a korábban a Renault-nál, Lotusnál technikai igazgatóként dolgozó, majd a Forma-E-ben a Mercedesnél és a McLarennél különböző szerepekben feltűnt Nick Chester a LinkedIn-profilja szerint márciustól egy „csúcskategóriás autóverseny-csapatnál” dolgozik technikai igazgatóként.

A RacingNews365 szerint az annak idején F1-es munkáját a Jordan főtervezőjeként kezdő, 2017-ig a Manor technikai igazgatójaként dolgozó, azóta a Prodrive-nál műszaki igazgatóként tevékenykedő John McQuilliam is ugyanehhez a „csúcskategóriás autóverseny-csapathoz” igazolt a közelmúltban, ahogy a már említett Chester mellett a Renault/Lotusnál, később a Williamsnél aerodinamikai főnökként alkalmazott Jon Tomlinson is.

Az Andretti a szakoldal megkeresésére nem reagált, így hivatalos megerősítés nem érkezett arról, hogy az említettek tényleg a Forma-1-es projektben kaptak-vállaltak szerepet.