Bár a tíz rajthelyes büntetése ellenére, a 12. rajtkockából indulva hetedikként fejezte be a Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjat, a legkevésbé sem elégedett Charles Leclerc. A monacói a verseny elején folyamatosan lépdelt előre a mezőnyben, a finoman szólva vitatható biztonsági autós szakaszon csapattársával, Carlos Sainzcal együtt rajtavesztett.

„Ez van. A biztonsági autó olyan dolog, amire nincs ráhatásunk. Ma balszerencsések voltunk ilyen szempontból, ez van” – mondta a leintés után a 25 éves versenyző.

Amellett, hogy a kerékcserék során mindkét autójával átugrotta a Ferrari pilótáit a Mercedes, a vörösök a tempótól sincsenek elragadtatva. „A lágy gumikon még egész jó etapot futottunk, de a kemény abroncsokon nagyon nehéz volt DRS-nyitási távolságon belülre kerülni. Mindig 1,5-1,6 másodpercre voltam az előttem lévőtől, de nem tudtam ennél közelebb kerülni, de az igazat megvallva a teljesítményünket illetően is vannak hiányosságok. Erre fogok emlékezni a mai napból” – taglalta a szenvedés okait Leclerc.

F1: Csoda kell, hogy jó legyen a Ferrari 2

Charles Leclerc (Fotó: Eric Alonso/Getty Images)

A hajrában ráadásul a csapatával is összetűzésbe került a monacói, mert úgy érezte, gyorsabb lenne Sainznál, a Ferrari mégsem nyúlt bele kettejük sorrendjébe. „Nem igazán érdekel” – felelte annak kapcsán, elégedett-e azzal, hogy ő a gyorsabb csapaton belül. „Őszintén szólva az első pozíciókért akarok inkább harcolni, de most nehéz helyzetben vagyunk ilyen szempontból. Ezen kell dolgoznunk.”

„Remélem, hogy van, de jelenleg nem tudok róla, hogy létezne ilyen” – tette hozzá pesszimistán, amikor arról kérdezték, létezik-e valamilyen csoda, ami megoldást jelenthet a Ferrari lemaradására.

Érdekesség, hogy a német Auto Motor und Sport órákkal verseny előtt mutatott rá arra, hogy a Ferrari a pénteki szabadedzéseken rendre a hosszú etapokkal kísérletezik, méghozzá alacsony motorüzemmódban – hogy így kíméljek a hajtást –, vagyis részben ezzel is magyarázható, hogyan volt csak negyedik erő a maranellói együttes a dzsiddai futamon.