Ahogy köztudott, a vasárnapi Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon Fernando Alonso két időbüntetést is kapott: az elsőt azért, mert a starthoz a rajtkockájából jócskán kinyúlva állt fel, a másodikat pedig azért, mert az 5 másodperces büntetés letöltése közben az egyik csapattag már az autója alá tolta a hátsó emelőt.
Az utóbbi 10 másodpercet ért, pikantériája, hogy már utólag osztották ki, így bár a spanyol a dobogón ünnepelte a 3. helyét, aztán a 4. pozícióba csúszott vissza, amivel a mercedeses George Russell lépett előre.
Az Aston Martin nem hagyta ezt annyiban, újbóli vizsgálatot kértek, korábbi felvételeket bemutatva pedig meggyőzték a versenybírókat, hogy az ilyesmiért korábban sem járt büntetés, így azt végül vissza is vonták, Alonso maradt végül a 3.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint az utóbbi hibás döntés volt.
„Ugyanezt a technikai szabálytalanságot láttuk Oconnál Bahreinben, az emelő volt ott is” – mondta a német Skynak az Alpine versenyzőjének két héttel korábbi, szintén 10 másodperccel „jutalmazott” esetére visszautalva.
„Meg kell vitatni, hogy jogos-e a büntetés, ha az emelő épp csak hozzáér az autóhoz. Az is lehet, hogy változtatásra van szükség” – utóbbiban egyértelműen igaza lett, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azóta jelezte, hogy március 23-án áttekintik majd a kérdést, hogy az Ausztrál Nagydíjra tisztázást, pontosítást adjanak ki.
Mivel a verseny hajrájában Russell a csapatrádión arról érdeklődött, hogy Alonso kap-e büntetést vagy sem, a paddockban gyakorlatilag biztosra vették, hogy a végén a Mercedes „nyomta fel” az Aston Martint. Wolff ezt nem erősítette meg, bár nem is cáfolta egyértelműen: „Gyorsan kiszúrtuk, oda-vissza megnéztük a videót. Nem volt egyértelmű, hogy lesz-e belőle büntetés.”