A jövőben akár a gyorsaságimotoros-világbajnoksággal (MotoGP) közösen is rendezhetnek versenyhétvégéket a Forma-1-ben – erről Carmelo Ezpeleta, a MotoGP jogait birtokló Dorna vezérigazgatója nyilatkozott a SoyMotor című spanyol lapnak.

Ezpeleta az ötletről már Stefano Domenicalival, a Forma-1 vezérigazgatójával is egyeztetett a MotoGP portugáliai szezonnyitójának helyszínén. „Ez mindkettőnk fejében megfordult már, de jelenleg kivitelezhetetlen” – tette hozzá a spanyol vezető. „Vizsgálni fogjuk a lehetőséget, de nem lesz egyszerű. Vannak olyan biztonsági kérdések, amikben a mi protokollunk nem egyezik meg az övékkel.”

Képtelennek tűnő fordulat jöhet az F1-ben 1

Carmelo Ezpeleta (Fotó: GEPA pictures/Red Bull Content Pool) 

Arra is rámutatott Ezpeleta, hogy az összebútorozás egyelőre szponzorációs összeférhetetlenségek okán sem lenne lehetséges, ugyanakkor úgy véli, 2027 után ez változhat – hamarabb semmiképp, mivel addig a MotoGP érvényes szerződésben áll minden mostani versenyhelyszínével. Utána is nehézséget jelenthet egy ilyesféle együttműködés megvalósításában, hogy a motoros bajnokság biztonsági előírásai sokkal nagyobb bukótereket követelnek meg, főleg a nem épített pályák esetében.

Bár az elmúlt években az azóta megszűnt túraautó-világkupa (WTCR) és a motoros endurance-világbajnokság (FIM EWC), valamint a két legismertebb amerikai sorozat, az IndyCar és a NASCAR osztozott már ugyanazon a helyszínen egy hétvégén belül, a Forma-1 és a MotoGP esetében ez aligha tűnik megvalósíthatónak.

Képtelennek tűnő fordulat jöhet az F1-ben 2

Közös hétvégét rendezhet a Forma-1 a MotoGP-vel? (Fotó: Gold & Goose/Red Bull Content Pool)

Egyrészt két hangsúlyos bajnokságról van szó, ami már a menetrend kialakítása szempontjából akadályt jelent, hiszen a két széria versenyeit rendszerint (helyi idő szerint) a kora délutáni órákban rendezik meg. Amennyiben ezt egy kompromisszumos megoldással át tudnák hidalni, a két széria együttes szerepeltetése valószínűleg olyan jegyárakat eredményezne, ami a többségnek megengedhetetlen lenne. Való igaz, a közös rendezés külön-külön nézve költséghatékony lenne mind az F1, mind pedig a MotoGP szempontjából, azonban egyik fél sem adna alább a nyereségéből, a különbözetet pedig értelemszerűen a belépőkből származó bevételekből tudnák fedezni.