Az egykori autóversenyző, befektető Toto Wolff még 2009-ben szállt be a Forma-1-be, a Williamsben szerzett tulajdonrészt és döntési pozíciót.

Az egykori topcsapat már akkor is a mezőny végében küszködött, így Wolff 2013-ra a Mercedes-Benz gyári alakulatához vitte át a pénzét, valamint Ross Brawn után ő lett a csapatfőnök is.

A következő évek elképesztő sikereket hoztak, és annak ellenére, hogy az elmúlt pár szezon – sőt a középtávú jövő is – már újra a Red Bullénak tűnik, a milliárdos osztrák üzletember, a csapat 30%-os résztulajdonosa nem tud búcsút inteni.

„2020-ban egy kicsit elgondolkodtam. Eredetileg az volt a tervem, hogy 49 évesen abbahagyom az F1-et” – mondta az 1972-es születésű Wolff a Motorsport.comnak. „Addig azt gondoltam, hogy utána valami máshoz kezdek, nem tudtam elképzelni, hogy 50 éves korom után is csapatfőnök maradok” – folytatta a Mercedesszel 2014-től 2021-ig hét egyéni és nyolc konstruktőri címet szerző vezető.

„De valami megváltozott bennem. Korábban minden projektemnél az volt a cél, hogy tulajdonrészt szerezzek az adott cégben, felfejlesszem, majd jó áron eladjam a részvényeimet, és eredetileg ugyanezt gondoltam a Forma-1-ről is.”

„De 2020-ban arra jutottam, hogy életemben először maradni szeretnék, ahol vagyok, ezért változtattam a stratégiámon. 2013-ban hároméves szerződést írtam alá, utána újabb három évre hosszabbítottam. 2020-ban két lehetőségem volt: határozatlan ideig maradni, vagy teljesen kiszállni. Az előbbit választottam.”

Nem tud szabadulni az F1-től a Mercedes-főnök 2

Több mint egy évtizede irányítja a Merci F1-csapatát (Fotó: Getty Images)

„A gond az, hogy egyszerűen képtelen vagyok kiszállni. Gondolkodtam mindenféle forgatókönyvön, az is eszembe jutott, hogy Thaiföldre költözök, más bizniszbe kezdek, az egész életemet megváltoztatom. Ám még mindig itt vagyok, a saját cégem élén. A résztulajdonosok egyike vagyok, és őszintén szólva nagy lehetőséget látok itt. Fontos ezt észben tartani, főleg, amikor egyszer fent, egyszer lent vagyunk.”

A Mercedes-csapat tavaly a konstruktőri bajnokság 3. helyén zárt a Red Bull és a Ferrari mögött (George Russell a 4., Lewis Hamilton a 6. lett), és 2023-ban három forduló után szintén a 3. helyen állnak a címvédő Red Bull és a nagyot javuló Aston Marin mögött.