A Volkswagen-csoport két márkája, az Audi és a Porsche is komolyan mérlegelte a 2026-os Forma-1-es beszállást, ám míg az előbbi a saját motorprogram indítása és az Alfa Romeo, még pontosabban a Sauber fokozatos átvétele mellett döntött, az utóbbi addigi izmozott az irányítás kérdésében a Red Bull-lal, majd a McLarennel, hogy végül nem talált partnert.
A Porsche immár nincs képben, az Audi viszont fokozatosan, de eredményesen építkezik, erről számolt be a héten zajló Sanghaji Autószalonon a márka műszaki fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja, Oliver Hoffmann is az ingolstadtiak számára igen fontos piacon.
„Az Audi Forma-1-es projektje igazán felpörgött az elmúlt hónapokban. Jelenleg tesszük le a 2026-os erőforrásunk alapjait, amiben nagy hangsúlyt kapnak a részletek, a felhasznált anyagok, a gyártási technológiák, ahogy a hibrid rendszerre is különös figyelmet fordítunk” – magyarázta.
Az Audi már 2022 vége óta teszteli a belső égésű komponenst, míg a teljes, az energiatárolóval, a mozgásienergia-visszanyerővel szerelt hibrid erőforrás tesztelése 2023 végén kezdődhet majd. Párhuzamosan zajlik a németországi Neuburgba tervezett központ kialakítása is, ahová már több mint 260 szakembert igazoltak – sokakat közülük más, jelenleg is aktív F1-csapatoktól.
„A fejlesztési csapat magját az Audi Sport és az Audi dolgozói adják, akiknek sok évre visszanyúló tapasztalataik vannak az elektromos autóversenyzés terén. Hozzájuk csatlakoztak a kívülről igazolt, Forma-1-es tapasztalatokkal rendelkező szakemberek. A toborzás befejeztével, az idei év végére több mint 300 tagból áll majd a csapat” – folytatta Hoffmann.
Az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann is beszélt Sanghajban:
„Az autóversenyzés a márkánk génjeiben van. Meggyőződésünk, hogy a Forma-1-es szerepvállalás megerősíti az Audi sporttevékenységeit. A széria globális elérése folyamatosan nő, főleg a fiatalok körében és az egyik legfontosabb piacunkon, Kínában.”
Az Audi már az idei évtől 25%-os résztulajdonosa a 2023-ban utoljára Alfa Romeóként futó svájci alakulatnak, 2026-ra pedig 75%-os tulajdonrészt szerez majd a Sauberben. A leendő versenyzőkről hivatalosan még nem ejtettek szót – miért is tennék három év távlatából? –, de a találgatások hírbe hozták már velük Mick Schumachert, vezetői, tanácsadói szerepben pedig Sebastian Vettelt is.