Az idei a harmadik Forma-1-es szezon, melyben sprintfutamokat rendeznek, immár hat hétvégén.
Az első ilyen a most következő Azerbajdzsáni Nagydíj hétvégéje lesz, három nappal a forduló kezdete előtt pedig végre a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa letisztázta, hogyan is újul meg a sprint.
Az egyik fő változás, hogy a sprintes hétvégéken az eddigi második, szombat délelőtti szabadedzést egy második kvalifikáció váltja: a péntek délutáni a vasárnapi futam, a szombat délelőtti az aznap délutáni sprintverseny rajtsorrendjét adja.
A sprintre szóló időmérő is három szakaszból áll majd, ám a 18, 15 és 12 perc helyett a Q1 csak 12, a Q2 10, a Q3 pedig 8 perces lesz. Megkötés, hogy a Q1-ben és a Q2-ben kizárólag a közepes keverékű abroncsok kerülhetnek az autókra, a Q3-ban csak a lágyakat használhatják majd.
A sprintfutamért idén is a tavaly bevezetett rendszerben – 8-7-6-5-4-3-2-1 – osztják a pontokat, ám ahogy feljebb már írtuk, a végeredmény azonban nem lesz hatással a vasárnapi rajtsorrendre.
Egy új sprintes versenyhétvége tehát így néz ki:
péntek: szabadedzés, nagydíj-kvalifikáció
szombat: sprintkvalifikáció, sprintfutam
vasárnap: nagydíj
Azerbajdzsán után idén még Ausztriában, Belgiumban, Katarban, az austini Amerikai Nagydíjon, valamint Brazíliában lesznek sprintfutamok.
Miután több pilótánál már a 23 fordulós szezon első három hétvégéjén cserékre volt szükség, a Motorsport Világtanács az idény során büntetés nélkül felhasználható erőforrás-komponensek terén is szabályt változtatott, a belső égésű motorból, a turbóból, az MGU-K-ból és MGU-H-ból három helyett immár négy lesz a keret.
A Világtanács azt is közölte, hogy az idei évben „bizonyos” hétvégéken tartanak majd a 2017-ben Austinban kipróbálthoz hasonló versenyzői bemutatókat, ezek kedvéért a rajtrácsos procedúra a formációs kör előtt 40 helyett 50 perccel indul majd. Értelemszerűen a plusz 10 percet szánják a show-elemekre.