A múlt hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjra a célegyenesen kijelölt DRS-zónát 100 méterrel rövidebbre vették a korábbihoz képest, és most, a hétvégi Miami Nagydíjon is lesz rövidítés, tavalyhoz képest 75-75 méterrel csökken a 11-es és a 17-es kanyar előtti szakasz hossza.
A Miami Nagydíj csütörtöki médianapján számos versenyző kérdőjelezte meg a módosításokat.
„Egyikünk se értette, miért rövidítettek. Senkivel sem konzultáltak, nem kérdezték a versenyzők véleményét” – mondta a F1-es versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA egyik igazgatójaként dolgozó mercedeses George Russell.
„A bakui futam magáért beszélt. Nem tudom, itt marad-e ugyanaz” – utalt az előzések minimális számára. „A DRS az előzést hivatott segíteni, mindig jó, ha a hosszú DRS-zóna lehetőséget ad a küzdelemre. Egyértelmű, hogy Bakuban túl rövid volt.”
A ferraris Charles Leclerc egyetértett: „Szerintem nem jó irány ez. A mostani autókkal továbbra is elég nehéz egymás követése. Jobb a helyzet, mint az előző generációs autókkal, de annyival nem, hogy rövidíteni lehessen a DRS-zónákat. Remélhetőleg a későbbi versenyekre nem lesznek rövidítések!”
A monacói csapattársa, Carlos Sainz kicsit árnyaltabban közelítette meg a kérdést: „Nehéz erről a pilótákat kérdezni, mert egyes autókon erősebb a DRS, versenyzőnkként, csapatonként más lehet a válasz. De ha félreteszem, hogy melyik csapatnál vezetek, és csak azt nézem, mi lenne jó az F1 szempontjából, tekintve, hogy megint egyre nehezebb egymás követése, az biztos, hogy nem rövidítenék a szakaszokon.”
Az Aston Martin-os Lance Stroll megjegyezte, hogy ideális esetben egyáltalán nem lenne szükség a 2011-ben ideiglenes megoldásként bevezetett DRS-re, viszont ha már van, az FIA-nak pályánként kellene egyeztetnie a versenyzőkkel arról, hol milyen hossz lenne ideális.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso is arra mutatott rá, hogy nem lehet fekete-fehér választ adni, autónként és pályánként más és más a helyzet.
„Tavaly itt volt a legkönnyebb az előzés, szóval szerintem ezért rövidítette le a DRS-zónát az FIA idénre. Bakuban is ez volt tavaly, idénre rövidítettek. Hallottam, hogy Lewis Hamilton azt mondta, túl rövid volt a szakasz Bakuban, de szerintem nekik a nagy leszorítóerős csomag miatt volt rövid. A Red Bullnak túl hosszú is volt, mert már a célvonalnál meg tudták előzni Leclerc-t” – magyarázta a spanyol.
„Szóval szerintem az FIA a tavalyi futamok, az előzés könnyűsége alapján így kalkulált. Meglátjuk, mi lesz idén. Nehéz jósolni, még úgy is, hogy tényleg úgy tűnik, az idei autókkal nehezebbé vált a követés. Ez 100%-ban így van, de a DRS-nél attól függ, melyik autóról beszélünk.”