Nagyjából három évvel ezelőtt a Honda azt jelentette be, hogy (újra) távozik a Forma-1-ből, ám azóta nagyot fordult a világ, a japán gyártó a Red Bull partnereként hatalmas sikereket ért el, így annak ellenére, hogy az energiaital-gyártó 2026-tól már a Forddal partnerségben gyártott saját erőforrásaival versenyez, a japán cég is marad.

Egy ideje már nyílt titok volt, hogy az Aston Martinnal foghatnak össze, ám mostantól hivatalos is: 2026-tól a silverstone-i csapat autóiban a Honda új generációs motorjai dolgoznak majd.

„Üdvözlöm a Hondát és a Honda Racing Corporationt az Aston Martin Forma-1-es csapatnál! A Hondával osztozunk az elszántságban, a pályán való sikerek elérése iránti ambícióban. A Honda globális titán, a motorsportban elért lenyűgöző sikerei pedig régre nyúlnak vissza” – mondta az Aston Martin résztulajdonosa és főnöke, Lawrence Stroll.

A Honda vezérigazgatója, Mibe Tosihiro így beszélt az új partnerség kapcsán:

„A 2026-os új szabályok mellett a győzelem kulcsa a kompakt, könnyű, nagy teljesítményű villanymotor és a nagy teljesítményű, gyors energialeadásra képes akkumulátor párosa lesz. Az új partnerünkkel, az Aston Martin F1-es csapattal egyformán alázattal, de elszántsággal akarjuk a sikert, így 2026-tól közösen dolgozunk majd a bajnoki cím megszerzésén.”

Az Aston Martin még elődje(i) – a Racing Point, sőt Force India – idejéből a Mercedes erőforrásaival versenyez, ráadásul a névadó brit sportkocsigyártó is a stuttgarti márka motorjait használja a közúti járgányaihoz, ráadásul a német óriás 9,7%-os résztulajdonnal is bír az Aston Martin Lagondában.

Az Aston Martin-csapat műszaki vezérigazgatója, Martin Whitmarsh gyorsan igyekezett tisztázni, hogy a 2026-os váltás csak a Forma-1-et érinti, a tervek szerint a közúti autók terén folytatódik az együttműködés a Mercedes-Benzzel.