Imolára ígérte a Mercedes nagy fejlesztési csomagjának bemutatkozását, de erre az előző futam törlése miatt csak ezen a hétvégén kerül sor. Monaco ugyan nem ideális helyszín az újítások kipróbálására, de az eredeti menetrenden már nem akart változtatni a csapat.
A Mercedes mostanra látta be, hogy valószínűleg hiba volt megtartani az idei szezonra is a szokatlan, karcsú oldaldobozos megoldást, amelytől kezdetben még nagy sikert reméltek a mérnökök. A monacói paddockban már látható, hogy ennek a korszaknak vége, a W14-esre is hagyományos oldaldobozok kerültek.
Comparativas de los nuevos pontones de Mercedes
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 25, 2023
New @MercedesAMGF1 sidepods comparissions #f1 #MonacoGP pic.twitter.com/NuMcAYaPMe
A Mercedes által választott út nem annyira radikális, mint a Red Bullé, inkább a Ferrari elképzelésére hasonlít. Monacóban módosított hűtőrendszert is kipróbál a Mercedes, emellett az első felfüggesztések is változtak.
Cambios también en la refrigeración del Mercedes. No solo en la entrada de pontones.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 25, 2023
Changes also on Mercedes cooling system. Not only the sidepods inlet.#f1 #MonacoGP pic.twitter.com/hIjZMVDLjw
A szimulációk alapján Imolában körönként kéttizedes javulást jelentett volna az új csomag, Monacóban ennél kisebb hatás várható. Toto Wolff csapatfőnök szerint az újításokkal sem várható, hogy a Mercedes veszélyes lesz a Red Bullra.