Régen látott dolog tért vissza a Forma-1-es Monacói Nagydíj hétvégéjére a Mercedeshez: a brackley-i alakulat számos egyéb újítás mellett oldaldobozokat „rakott” Lewis Hamilton és George Russell versenygépére. Azzal a csapat is tisztában volt, hogy nem éppen a városi pálya a legalkalmasabb terep a fejlesztések tesztelésére, de tapasztalatokat így is gyűjthetnek az újdonságokról.
Az első visszajelzések alapján a fejlesztések összességében nem teljesítettek rosszul, az istálló egyes szereplői eltérő stílusban fogalmazták meg véleményüket a szabadedzéseket követően. A csapatfőnök Toto Wolff például egészen óvatos volt. „Nagyon nehéz megítélni ezt Monacóban. De legalább nem láttunk olyan viselkedést az autóval kapcsolatosan, melyet nagyon negatívnak mondhatnánk” – fogalmazott az osztrák.
„Sosem hallottam egy pilótát sem, aki azt mondta volna Monacóban, hogy a kocsi jó. Mindig pengeélen táncolunk. Láttuk ezt Sainz esetében is – utalt a spanyol autótörésére Wolff. Nincs sok dicséret, de egyértelműen a jó irányba megyünk.”
A pénteki nap végén ötödikként záró Lewis Hamilton pozitív első napról számolt be az új csomaggal. „Általánosságban véve remek napom volt, élveztem a vezetést” – mondta a hétszeres világbajnok, aki nem felejtette el megköszönni a brackley-i gyár munkatársainak sem a fejlesztéseket.
Hamilton és a második szabadedzés leggyorsabb körét futó Max Verstappen között szűk fél másodperc volt a különbség leintéskor. Ez a differencia kisebb, mint ami korábban a Red Bull és a Mercedes között átlagosan fennállt, fontos azonban hozzátenni, hogy Monaco a versenynaptár legrövidebb pályája, így a különbségek alapból kisebbek. „Kicsit kár azért, hogy nem voltunk olyan közel az edzés végén, mint amiben reménykedtem, de határozottan éreztem a javulást” – tette hozzá az utolsó futamgyőzelmét még 2021-ben arató pilóta.