Újabb kaotikus, de eredménytelen versenyt zárt a Ferrari a 2023-as szezonban: az esőt is hozó Forma-1-es Monacói Nagydíjon leginkább hátrafelé lépdeltek az olasz csapat pilótái. Charles Leclerc-t még a szombati rajtbüntetése vetette vissza, ám ennek ellenére a monacói végzett előrébb, a hatodik helyen, két pozícióval megelőzve Carlos Sainzot, aki sokáig a dobogóért csatázott Esteban Oconnal.

Amellett, hogy egyszer neki is ment az Alpine franciájának, különösen a bokszkiállásnál siklott félre Sainz versenye. A spanyolnak ugyanis nem sikerült átugrania az Alpine pilótáját a kerékcserék során, amiért a csapatrádión keresztül le is szúrta a Ferrarit. „Nem érdekel Hamilton, gyors voltam” – fakadt ki, miután a versenymérnöke, Ricardo Adami azzal próbálta csillapítani a kedélyeket, hogy Lewis Hamilton előtt akarták tartani őt.

A zabos szóváltás miatt a leintés után kellett magyaráznia a bizonyítványát Sainznak. „Magas adrenalinszint és nagy izgalmak, ezek mindig jellemzőek a monacói rádiózásokra” – mondta a Sky Sports F1-nek. „Az első kiállás lepett meg, mert gyors körön voltam a kemény gumikon, ezért azt hittem, sikerült átugrani Esteban. Kijöttünk a bokszba, és egy másodperccel mögötte jöttünk vissza, amit nem értettem.”

„A kiállással, illetve azzal, hogy jött az eső, azt gondoltam, egy picit tovább maradunk majd kint a kemény gumikon. A második kerékcsere viszont már egyértelműen későn volt. Ez viszont valószínűleg az én hibám, próbáltam ugyanis az első cseréből fakadó frusztrációmat kompenzálni valami egészen mással, de nem jött be.”

Bár a verseny közbeni kommunikációja szintén nem ezt tükrözte, Sainz utólag nem hibáztatja Ocont az 12. körben történt ütközésükért – a probléma teljesen másban keresendő szerinte.

„Megpróbáltam megelőzni Estebant, de a pálya közepén fékezett, így nem tudtam semerre menni: se balra, se jobbra. Örülök, hogy semmi komolyabb nem lett belőle, de megmutatja, hogy két autó nem fér el ezen a pályán. Már túl szűk” – panaszkodott Sainz, aki épp emiatt az időmérő lebonyolítását is megreformálná a hercegségben.

F1: Sainz beleállt a Ferrariba, magyarázkodnia kellett 2

Charles Leclerc (Fotó: Christian Bruna/EPA/MTI)

Ugyan felrótták a Ferrarinak, hogy túl sokáig vártak a kerékcserével, miután megérkezett az eső – a hatodik helyről indult és ugyanebben a pozícióban célba ért Leclerc viszont nem így látja.

„A múltban követtünk el hibákat a stratégiában, de nem gondolnám, hogy a mostani az lett volna” – vette védelmébe a Ferrarit a késői csere ellenére a monacói. „Ilyen körülmények között nagyobb a valószínűsége a biztonsági autónak, tekintve, hogy többen is száraz pályás gumikon voltak. Vártunk a biztonsági autóra, arra, hogy valaki hibázzon, de nem történt meg, ennyi. Figyelembe véve, hogy mennyit nyerhettünk volna, szerintem ez volt a helyes döntés.”

„Nehéz dolgunk volt a forgalomban” – tért ki a futamra Leclerc. „Jobb a tempónk annál, mint amit ma mutattunk belőle. Végül ennyi volt benne, az autót ugyanis nehéz vezetni esős körülmények között.”