A Forma-1 szeretné, ha a versenyhétvégéken a pilóták az eddigi 13 gumiszett helyett csak 11-et használnának el a jövőben. Hogy mindez mennyire működőképes, azt még nem tudni, ezt próbálta volna ki a mezőny az Emilia-romagnai Nagydíj hétvégéjén. A megszorítás részeként az időmérő első szakaszában csak kemény, a Q2-ben csak közepes, a Q3-ban csak lágy gumikat használhatnának a versenyzők.
Az imolai futam azonban az áradások miatt elmaradt, így a tesztre nem került sor. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az alternatív gumikiosztást nem próbálják ki élesben: a RaceFans értesülései szerint a Magyar Nagydíj lesz a teszt első idei helyszíne.
Korábbi időpont nemigen jöhetett szóba a júliusi hungaroringi versenynél: Ausztriában a sprint lehetetleníti el a tervet, Silverstone-ba pedig egyébként is új szerkezetű abroncsokkal készül a Pirelli.
Az egész tervet egyébként az a gondolat mozgatta, hogy ezzel még inkább a környezetvédelem irányába mehet mind az F1, mind a gumiszállító, hiszen sem legyártani, sem szállítani nem kell a pilótánkénti két szett abroncsot. A korábbi hírek arról szóltak, hogy a formátumot idén kétszer próbálják majd ki, mielőtt döntenek a sorsáról, de a második helyszínről még nincsenek információk.