A közvélekedés szerint korábban inkább összeférhetetlen, a saját sikereit a csapat érdekei elé helyező Fernando Alonso nagyot változott, amióta tavaly nyáron aláírt az Aston Martinnal, a spanyol veterán feltűnően előzékeny fiatal csapattársával, a tulajdonos Lawrence Stroll fiával, Lance-szel.
Alonso már a tavalyi austini ütközésük után megvédte a kanadait, pedig akkor még nem is voltak csapattársak, idén pedig hétvégéről hétvégére segít neki, ha kell, szélárnyékot húz, ha jó beállítást talál, a csapatrádión továbbítja azt Strollnak, legutóbb, vasárnap délután pedig nem támadta őt, pedig az utolsó 15 körre teljesen felzárkózott rá.
Amikor egészen közel került, attak helyett a csapatrádión tisztázta, hogy Lance-nek nincs oka az aggodalomra, ő nem akar kockáztatni, tartani fogja a pozíciót.
Nyilván sokakban felmerült, hogy a megszelídülésnek és az F1-ben nem csak tőle, hanem bármilyen csapattárstól szokatlan készségességnek köze lehet ahhoz, hogy munkaadója és a pilótatársa ugyanazt a nevet viseli, de ő mással magyarázta, miért nem akart legalább még egy helyet javítani a hazai futamán.
„Tíz körrel a vége előtt voltunk, nekem egy kicsit frissebb gumijaim voltak [valójában 10 körrel újabbak – B.G.], de csak egy-két tizeddel voltam gyorsabb nála, nem többel. Ilyenkor nem fogok őrültködni. Szombaton már megsértettem a padlólemezt, nem akartam egy újabbat is, vagy hogy az ő autója sérüljön. A csapat szempontjából ugyanaz lett volna az eredmény: 6. és 7. hely” – nyilatkozta a versenyt követően.
Fernando Alonso és Max Verstappen két külön személy, egyéniség, de érdekes kontraszt, hogy a tavalyi Sao Pauló-i Nagydíjon a holland – a bajnoki címet már korábban bebiztosítva – a csapat határozott kérésére-utasítására sem adta át a 6. pozíciót csapattársának, az akkor a bajnoki 2. helyért még a ferraris Charles Leclerc-rel csatában lévő Sergio Pereznek…
Az Aston Martin és maga Alonso is Barcelonában idei leggyengébb eredményét érte el, hiszen egészen eddig a spanyol Baku kivételével – ahol a 4. lett – minden fordulóban dobogóra állt, most azonban a két pilóta összesen hozott 14 pontot. A brit alakulat egyébként eléggé egypilótás csapat: hét forduló után 99 ponttal a 3. az egyéni küzdelemben a Red Bull-osok mögött, Stroll nagyjából harmadannyi, 35 egységgel a 8.