A ferraris pályafutását még a schumacheri aranykor egyik fontos háttérembereként kezdő, majd technikai igazgatóként folytató, végül csapatfőnökként befejező Mattia Binotto a maranellói márkánál ugyan megbukott, de tapasztalatát, szakértelmét sokan nagyra tartják a paddockban.

Nemrég arról lehetett hallani, hogy az Alpine csábítgatta a svájci szakembert, de ő nemet mondott nekik. A Business F1 magazin júniusi számában egy újabb hasonló történettel állt elő, úgy tudják, a Forma-1-es belépésre a Sauber átvételével készülő Audi is hívta Binottót, aki oda ugyancsak nem akart menni.

A szaklap szerint a volt Ferrari-főnököt nemrégiben az Audi autósportos programjait futtató Audi Formula Racing GmbH (AFR) Neuburg an der Donau-i központjában látták vendégül, ott mutatták meg neki, hogyan halad a 200 millió eurós befektetéssel zajló bővítés és átszervezés, de a látottak a legkevésbé sem győzték meg Binottót.

A magazin szerint a szakember megköszönte az ajánlatot, de határozott nemet mondott, később ismerőseinek pedig egyenesen „bohócoknak” bélyegezte az ottaniakat.

A Business F1 egy külön cikkben kiemeli, hogy az Audi nem feltétlenül választott jó embereket a Forma-1-es projekt vezetésére, hiszen az AFR élén álló Adam Baker a motorgyártó Cosworth képviselőjeként az akkori partnereknél, a Minardinál, az Arrowsnál és a Jordannél eltöltött néhány évet követően a BMW F1-es motorprogramjának oszlopos tagja volt, míg a ma a Saubert vezető Andreas Seidl annak idején a BMW Saubernél vitt fontos szerepet.

„Bohócok” dolgoznak az Audi F1-es projektjén? 2

Adam Baker (Fotó: Getty Images)

Mint köztudott, a BMW gyári F1-es projektje az építkezős 2006 és 2007, valamint az igen sikeres, de a fejlesztési stratégia miatt „eldobott” 2008 után 2009-ben csúnyán elhasalt, a bajor gyártó pedig a gazdasági válságra hivatkozva gyorsan, még abban az évben távozott is a száguldó cirkuszból. Most ennek a projektnek a kulcsfiguráira építve remél az Audi sikeres Forma-1-es felkészülést és szereplést.