2021-ben 36 éves kihagyást követően tért vissza a Forma-1-es versenynaptárba a Holland Nagydíj, nem kis részben Max Verstappen miatt, akit szurkolótábora, a narancs hadsereg szinte minden helyszínre elkísért. A futamnak otthont adó pályával tavaly decemberben hosszabbítottak szerződést, ez alapján 2025-ig a versenynaptár része marad Zandvoort.
Hogy ezt követően mi jön majd, azt még homály fedi, ám egyelőre több a rossz hír, mint a jó. A pályának például nem esik jól, hogy Hollandiában azt tervezik, hogy 900 ezer eurós különadóval sújtják a helyszínt, melyből többek között azokat a költségeket fedeznék, melyeket a futam szervezése felemészt. „Nem értünk ezzel egyet” – fogalmazott Robert van Overdijk, a zandvoorti pálya első embere. „De ha bevezetik, le kell nyelnünk.”
Ami azonban még bizonytalanabbá teszi a jövőt, az a lejáró szerződés. Felmerült ugyanis, hogy a Forma-1 a Belga és a Holland Nagydíjak helyett egy Benelux Nagydíjat tartson 2026 után, Zandvoort pedig váltásban lenne Spa-Francorchamps-pal.
„Hogy mi történik 2025 után, az nem rajtunk múlik, a FOM [Formula One Management – a szerk.] határozza meg. Nem voltak erről tárgyalások, mert a FOM még nem döntött. Rengeteg helyszínnek 2025-ben jár le a szerződése, és a FOM-nak még ki kell találnia, hány versenyt akar Európában tartani” – mondta van Overdijk.