A Forma-1-ben még 2011-ben vezették be a légellenállás-csökkentő rendszert, azaz a DRS-t, mely 1 másodperces követési távolságon belül a pályák meghatározott szakaszain a hátsó szárny felső elemének nyitásával sebességelőnyt ad az üldözőnek az előzéshez.

Annak ellenére, hogy azóta több nagyobb szabályváltozási csomag is életbe lépett, legutóbb 2021-ben, amikor a padlón generált szívóhatás előtérbe helyezésével épp a követést, az előzéseket igyekeztek elősegíteni, az annak idején átmenetinek ígért megoldás azóta is velünk van.

Sokan és sokszor felvetették már, hogy a DRS mesterséges, izgalommentes kikerüléseket produkál, több, egymás közelében haladó autó esetén pedig az előny hátránnyá válik, hiszen a szárnyak nyitásával DRS-vonatok alakulnak ki, ám úgy tűnik, az F1 nem tud szabadulni ettől a mankótól.

„Érdekes lenne látni, milyen a versenyzés a DRS nélkül, vajon jobban lehet-e előzni ma, mint régen. De kicsit tartok is ettől, mert annak idején az előzések elősegítésére hozták be, mára viszont úgy tűnik, csakis azzal lehetséges bárkit megelőzni” – mondta még tavaly az azóta visszavonult négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel.

Valószínű, hogy Vettel és a nézők kíváncsisága még jó ideig kielégítetlen marad, ugyanis az F1-et is felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) formaautós szakágvezetője, Nikolas Tombazis szerint rövid távon nem esélyes a DRS kivezetése.

„Ideális világban elképzelhető lenne a DRS eltűnése, de rövid távon biztosan nem történik meg, mert nélküle nagyon nehéz lenne az előzés” – mondta a korábban a Ferrarinál dolgozó szakember néhány napja az olasz Corriere della Serának.

„Már nem a 80-as éveket írjuk, amikor a kiforratlan szimulációk miatt igen nagyok voltak a különbségek az autók között. A technika, a tudomány mai szintje mellett a DRS elvétele veszélyeztetné az F1-es versenyzést” – folytatta.