A Red Bullok heves összecsapásával kezdődött és Max Verstappen fölényes győzelmével ért véget a Forma-1-es Osztrák Nagydíj szombati sprintfutama. Ennek köszönhetően a kétszeres világbajnok tovább növelte az előnyét összetettben a mögötte célba érő csapattársával, Sergio Pérezzel szemben, míg mögöttük Carlos Sainz végzett harmadikként a Ferrarival.

A leintést követően Naomi Schiff, a W Series mezőnyének egyik korábbi tagja és a Sky Sports F1 riportere készítette az interjúkat az első három helyezettel.

„Nem volt ideális a rajtom, kicsit kiforogtak ugyanis a kerekeim. Az első kör után visszavettem a vezetést, utána pedig minden a gumikezelésről szólt már, hiszen tudtuk, hogy ha nem lesz több eső, az átmeneti abroncsokon megyünk végig” – értékelte a sprintet Verstappen. „Az utolsó öt körben ugyan gyorsabbnak tűntek a száraz pályás gumik, de mivel vehettünk, nem lett volna értelme kereket cserélni.”

„Kicsit necces volt, ami az első kanyarban történt. Ha kiszorítanak téged a fűre, az nagyon csúcsos, de megúsztuk, és utána tudtunk a saját versenyünkre koncentrálni.”

F1: Neccesnek érezte Pérez húzását Verstappen 2

A Forma-1-es Osztrák Nagydíj sprintjének első három helyezettje (b-j): Sergio Pérez (mexikói, Red Bull, 2.), Max Verstappen (holland, Red Bull, 1.), Carlos Sainz (spanyol, Ferrari, 3.). (Fotó: Emmanuele Ciancaglini/Ciancaphoto Studio/Getty Images)

„Jól sikerült a rajt, majd egy kicsit csatáztam Maxszal, aminek az lett az eredménye, hogy veszítettem egy pozíciót Nicóval [Hülkenberg – szerk.] szemben. Nagyon erős volt az első körökben, ezért nehéz volt őt elkapni” – mondta Pérez.

„Úgy gondolom, mérges volt amiatt, ahogy bementem a 2-es kanyarba, de nem láttam őt. Az első kanyart elszúrtam, utána próbáltam védekezni” – tért ki a Verstappennel való összezördülésére. „Amint észrevettem, hogy mellettem van, nyitva hagytam az ajtót, és visszaadtam neki a pozíciót. Minden rendben volt, megbeszéltük a dolgot.”

„Komplikáltak voltak a körülmények, de úgy tűnt, rendben van a tempónk” – összegzett Sainz. „Bár tudtam tartani a lépést Checóval, a Red Bull megint csak túl gyorsak voltak. Noha egy kicsit ők voltak gyorsabbak, a verseny közepén eljött egy pont, amitől fogva magabiztosabbnak éreztem magam. Egy kicsit azonban elkezdtek kopni a gumijaim, így nem tudtam Checo mögött maradni a piszkos levegőben.”