Mi is beszámoltunk arról, hogy a Forma-1-es Osztrák Nagydíj előtt kedden filmforgatási napot tartott a Ferrari. Az ilyen jellegű körözések az év elején jól jöhetnek tapasztalatgyűjtési célból, egy alkalommal legfeljebb 100 kilométert tehetnek meg az autóval.

A maranellóiak a mostani alkalommal azonban csavartak egyet a dolgon, és a 100 kilométeres etapra egy új első szárnyat és új padlólemezt tettek fel az autóra – azt, amivel a Red Bull Ringre is készültek. A körözés szerepe így rögtön felértékelődött, főleg úgy, hogy ezen a hétvégén csak egy szabadedzés adataira támaszkodhatnak a csapatok a sprintes lebonyolítás miatt.

Hogy ez mennyire szabályos, abban nincs egyetértés. A riválisok nem panaszkodtak, nem tettek feljelentést, azonban az elismert szakíró, Michael Schmidt szerint eléggé necces, amit az olaszok csináltak. „Egyik sem ütközik közvetlen a szabályokba, de lehet úgy tekinteni, miszerint a szabályok szellemisége ellen cselekedtek” – fogalmazott az Auto Motor und Sport munkatársa.

A leírt szabályok szerint egyébként nem tett semmi rosszat a Ferrari, új alkatrészek ide vagy oda. Az előírás ugyanis úgy szól, hogy az elemek különböző verzióinak összehasonlítása tiltott. Tekintettel arra, hogy a Ferrari a 100 kilométert ugyanazzal a szárnnyal és padlólemezzel tette meg, csere nélkül, a filmforgatási napjuk teljesen szabályos volt.