A jól sikerült időmérős teljesítmény sem mentette meg ezúttal a vasárnapi visszaeséstől a Ferrarit: hiába indult viszonylag előkelő helyről Charles Leclerc és Carlos Sainz, a negyedik-ötödik rajtkockákból indulva csak az utolsó pontokat tudták felmarkolni, miután a kilencedik, illetve a tizedik helyen intette le őket a kockás zászló a Forma-1-es Brit Nagydíjon.

Leclerc elmondása szerint a hátrafelé lépdelésben – a korábbiakkal ellentétben – a maranellói együttes mumusának számító gumikopás kevésbé, a versenytempó hiánya, a rosszul időzített biztonsági autós szakasz és a kiszolgáltatottság egyvelege annál inkább közrejátszott. Igaz, a képernyőn látottak épp ennek az ellenkezőjét támasztották alá, hiszen a monacóit elsőként, már a 18. körben kerékcserére hívták, majd legközelebb épp a biztonsági autó pályára küldését megelőzően cseréltek gumikat az autóján.

„Olyan helyzetbe hoz minket a tempó hiánya, amit nagyon nehéz kezelni, kerüljünk bármilyen helyzetbe” – mondta csalódottan Leclerc a futam után, akit a GPblog.com idézett. „Úgy néz ki, mintha a balszerencse lenne az oka, mondjuk az igaz, hogy a biztonsági autó rosszul jött ki a mi szempontunkból, miközben más versenyzőknek előnyt kovácsolt. A végén azonban mintha egyszerűen nem lett volna tempónk.”

F1: Ismét a süllyesztőben kötött ki a Ferrari 2

Charles Leclerc is egyelőre keresi a magyarázatot a drasztikus vasárnapi visszaesésre. (Fotó: Dan Mullan/Getty Images)

„Nem arról van szó, hogy jobban koptattuk volna az abroncsokat, egyszerűen a McLaren és a Mercedes is erősebb volt, mint mi. Ezt számunkra nagyon nehéz megérteni, de tudtuk, hogy ez a pálya nem nekünk kedvez, már csak a nagy sebességű kanyarok miatt sem, amik az autó egyik fő gyengeségét jelentik. Egyfajta pozitív meglepetés volt, hogy ehhez képest annyira jól szerepeltünk a tegnapi időmérőn. Bár nem mentem nagyszerű kört, mégis elöl voltunk, egészen közel a Red Bullhoz” – boncolgatta a Ferrari lépéshátrányának lehetséges okait a 25 éves pilóta.

Leclerc ugyanakkor rámutatott egy SF-23-nak egy olyan Achilles-sarkára, amit már eddig is próbáltak orvosolni, de úgy tűnik, ezzel akad még teendő Maranellóban: ezek pedig az olyan változó körülmények, mint amilyen például a szél. „Hosszú út áll még előttünk, a körülmények változására ugyanis továbbra is érzékenyek vagyunk. Ilyenkor leginkább a szélre gondolok, mert ha az változik, az autónk mozgása rendkívül nehézkessé válik” – magyarázta a Ferrari versenyzője. „Ezen a téren tettünk már meg lépéseket előre, de egy elég nagy lépés még hátravan.”

F1: Ismét a süllyesztőben kötött ki a Ferrari 3

Épphogy pontot szerzett a Ferrari Silverstone-ban: a csapatnak a tempó hiánya, a stratégiának pedig a biztonsági adott egy (újabb) maflást. (Fotó: Mark Thompson/Getty Images)

A mostani gyengébb szerepléssel megszilárdult a Ferrari negyedik helye a konstruktőri tabellán, mivel a Mercedesszel szemben már 46 pont a lemaradása, míg az Aston Martint 24 egységnyi hátrányban követi. Versenyzői közül Carlos Sainz az ötödik, Charles Leclerc pedig a hetedik helyen áll az egyéni értékelésben a Magyar Nagydíj előtt, amit két hét múlva rendeznek meg.