Az Audi 2026-ban száll be a Forma-1-be, a német márka a ma még Alfa Romeo néven futó Sauberben szerez fokozatosan 75%-os résztulajdont, ráadásul nem pusztán a nevet hozza, teljes értékű motorprogramot is visz.
Az ingolstadti gyártó annyira komolyan veszi a projektet, hogy 2024-től csakis arra akar koncentrálni, ezért az igazgatótanács nemrég úgy döntött, megszüntetik az összes többi autóverseny-programjuk gyári támogatását.
A döntés alapján a Dakar-projekt 2024 elején kifut, míg az Audi R8 LMS GT3 homologációját meghosszabbítják, hogy a privát csapatok még használhassák a versenyautóikat, de fejlesztési, anyagi támogatást nem fognak nyújtani nekik.
„Egyértelmű döntés született arról, hogy a 2026-os Forma-1-es beszállásra fókuszálva 2024-től nem jár támogatás a csapatainknak, ez pontosabban azt jelenti, hogy az Audi Sport versenyzői nem kapnak alkatrészcsomagokat. Természetesen biztosítani fogjuk, hogy a jelenlegi gépek minden tekintetben működőképesek maradjanak, de a stratégiai részvételnek 2024-től vége. Nehéz szívvel, de el kellett fogadnunk az Audi igazgatótanácsának döntését” – mondta a Motorsport-Magazin.com-nak az Audi Sport ügyvezetője, Rolf Michl.
Közben gőzerővel folyik a munka az F1-es projektnél, nemrég a Sauber leigazolta James Key technikai igazgatót, Neel Jani személyében pedig már szimulátoros versenyzőjük is van.