Az utóbbi években gyakorlatilag megszűntek az igazi szakadó esős Forma-1-es versenyek, a nagyobb volumenű csapadékmennyiségek mindig előcsalják a piros zászlót. Ennek legfőbb oka az, hogy az autók által felvert vízpermet minimálisra csökkenti a látótávolságot, tehát a gumik még bírnák a körülményeket, de egyszerűen vakon kellene vezetniük a pilótáknak.

A helyzeten az javíthatna, ha a felvert víz mennyiségét csökkenteni lehetne. Ezzel kapcsolatban Silverstone-ban már kísérletezett az F1, a Mercedes és a McLaren közreműködésével ugyanis kipróbálták a sárvédők első változatát, melyet a hátsó kerekek mögé szerelnének fel majd a jövőben a csapatok, amikor esik az eső.

A teszt tapasztalatairól a Hungaroringen Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója mesélt. „Még nem állnak készen a gyártásra és a szabályozásra jelen pillanatban, egyértelműen dolgozni kell rajtuk.”

„Javítják ugyan a gumikról felverődő vízpermetet, de rengeteg jön a diffúzor felől”– emelte ki a szakember.

Kudarcot vallottak az F1-es sárvédők 2

„Érdekes első lépések voltak ezek. Mi biztosítjuk hozzá az autót és néhány apróságot a fejlesztéshez. De ez az FIA projektje, ők döntenek arról, hogyan tovább és mi történik a jövőben” – fogalmazott Shovlin.