A Forma-1 nullemissziós programja keretében a villanyos fűtőszálakkal melegített gumipaplanok betiltását is célul tűzte ki 2024-re, ám a mintegy 17 ezer km-s tesztek, valamint a versenyzők, csapatok visszajelzései alapján most visszavonulót fújtak a kérdésben.

A sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) voksán a csapatok leszavazták a jövő évi bevezetést. A 10 csapat közül 6-nak kellett volna igent mondania a bevezetésre, ám nem lett meg a többség. A céldátum mostantól 2025.

A kizárólagos gumiszállító, a Pirelli ugyan hangsúlyozta, hogy a jövő évi termékei alkalmasak lennének a melegítés nélküli használatra, de a versenyzők tapasztalatai, vagy legalábbis beszámolói nem támasztották ezt alá. „Ezután is folytatni fogjuk a gumik fejlesztését” – mondta a milánói gyártó motorsportfőnöke, Mario Isola.

A Pirelli kommunikációja hátterében nyilván az is áll, hogy az FIA/Forma-1 2026-ra tendert írt ki a következő három év kizárólagos szállítói szerepére, melyre az olasz márka mellett a korábbi F1-es tapasztalatokkal rendelkező Brigdestone is bejelentkezett.

„Szerintem nem kellene ebbe az irányba mennünk, mert nagyon megnehezíti a dolgunkat. Az emberek talán nem is értik, milyen nehéz egy 1000 lóerős autóval hideg gumikon kimenni, főleg, ha csúszós is a pálya. Felesleges ez az egész” – mondta például a hétvégi Belga Nagydíj előtt a kétszeres bajnok címvédő, a Red Bull-os Max Verstappen.