Egy évvel ezelőtt, a 2022-es Forma-1-es Belga Nagydíj hétvégéjén jelentették be, hogy 2026-ban visszatér az Audi, beszállva a Sauber mellé. A négykarikások azóta nemigen hallattak magukról, megy a munka a háttérben.
Különféle hírek szerint azonban nem feltétlenül állnak jól a négykarikások az F1-es előkészületekkel: egyrészt már nem az a Markus Duesmann a vezérigazgatójuk, akinek vezetésével ráléptek az F1-be vezető útra. Másrészt sokan úgy tudják, több hónapos csúszásban vannak erőforrásukat illetően: egy egyhengeres modellt már elkészítettek és a próbapadon is futtattak, de a hathengeres motor első verziója csak 2024-ben készül el.
Ezek, illetve az a tény, hogy a még Alfa Romeo néven futó Sauber az Audi pénzügyi támogatása ellenére sem tudta felvenni a versenyt igazán a többi csapattal, együtt nem túl biztató. A Sauber ügyvezető igazgatója, Alessandro Alunni Bravi azonban megvédte a csapatot. „Ami a programunkat illeti, jó úton haladunk. Keményen dolgozunk a csapat fejlesztésén a következő két szezonban.”
A csapathoz korábban már csatlakozott a McLaren előző csapatfőnöke, Andreas Seidl, sőt, a német szakember elhozta a wokingiaktól kitett James Key főmérnököt is.
„Csapatként dolgozunk együtt, hogy készen álljunk 2026-ra. Erős ellenfeleink vannak, szerénynek kell lennünk és napi rendszerességgel kell dolgoznunk a legjobb tudásunk szerint, mert a verseny nagyon kemény mindenki számára, különös tekintettel a motorgyártók terén. Duesmann úr távozásával semmi sem változott” – emelte ki Seidl.