Napjainkban a Forma-1-et gyakorlatilag megbénítja az eső: komolyabb csapadékmennyiség esetén nem tudnak versenyezni a pilóták. A gumik még alkalmassá tehetnék a körülményeket, biztosítanának elegendő tapadást a pályán maradáshoz, azonban a felvert vízfüggöny minimálisra csökkenti a látótávolságot.
Ezek együtteséből következik, hogy gyakorlatilag feleslegessé válik mostanság a kék oldalfalú Pirelli. Jól mutatja ezt a Belga Nagydíj sprintje is, ahol csak azért kerültek elő az abroncsok, mert azt kötelezővé tette a versenyirányítás. Amikor a pálya már alkalmassá vált a versenyzésre, a pilóták az első adandó alkalommal le is cseréltették a gumikat.
Jelen formájában az esőgumik csak a felvert víz növelésére alkalmasak, melynek nem örülnek a pilóták. Többen is hangot adtak panaszaiknak a sprintet követően, élükön George Russell-lel: a Mercedes versenyzője a GPDA, a pilóták érdekvédelmi szervezetének egyik elnöke is.
„Az extrém gumi nagyon, nagyon rossz. 6-7 másodperccel lassabb, mint az intermediate, és csak akkor tesszük fel, ha felúsznánk az átmeneti gumikon. Ezeken jelentősen javítani kellene” – fogalmazott, hozzátéve, emlékszik fiatalkorából azokra az időkre, amikor a Bridgestone-gumikkal a szakadó esőben is lehetett közlekedni. „Emlékszem az F3-as tesztekre is innen Michelin- és Hankook-gumikkal. Az aquaplaning nem létezett.”
A ferraris Charles Leclerc nem volt ennyire kritikus, ő inkább javaslatot fogalmazott meg. „Szerintem az extrém gumiknak gyorsabbaknak kellene lenniük, és közelebb az interekhez, úgy, hogy alapvetően többet használjuk az extrém gumikat, mint az intereket” – mondta a monacói.