Az elmúlt években számos esetben láthattuk, hogy hiába szállít a Pirelli kétféle esőgumit a Forma-1-nek, a kék jelölésű, extrém változatot alig-alig használják, hiszen az általában akkor lenne jó, amikor a felúszás kockázata miatt túl sok a víz a pályán, ráadásul az abroncsok által felvert víz miatt látni sem lehet igazán, olyankor viszont vagy ki sem mennek, vagy megszakítják a körözést.

Az eső miatt halasztással indult szombati sprintversenyen is csak a biztonsági autó mögött rajtra, az FIA utasítása alapján kerültek a kék Pirellik, így amint távozott a safety car, két kör alatt mindenki a zöld jelölésű átmeneti (intermediate) abroncsokra váltott.

Több versenyző is arról beszélt, hogy feleslegesnek érzik a teljes esőgumikat, és meglepő módon a Pirelli is egyetért, már gondolkodnak rajta, mivel lehetne kiváltani.

„Mindig figyelünk a versenyzők véleményére, dolgozunk is ezen a csapatokkal és az FIA-val. Ha az a fő, hogy kisebb legyen a felvert vízfüggöny, hogy teljes esőgumikon is lehetséges legyen a versenyzés, akkor megtartjuk mindkét terméket. De ha teljes esőgumit tényleg csak a biztonsági autó mögött lehet használni, akkor az valóban felesleges. Ebben az esetben egyetértek a versenyzőkkel” – mondta Spában a Pirelli-főnök, Mario Isola.

„El kell dönteni, melyik irányt választjuk, milyen gumi kell a Forma-1-nek” – szögezte le.