Míg 20 évvel ezelőtt Michael Schumacher 4,45 méteres, szárazon 600 kg-os Ferrarival nyert világbajnoki címet, a nagyobb üzemanyagtankok, a nagyobb gumik, a hibrid rendszerek, a turbók megjelenésével, a törési struktúrák fejlődésével, a glória bevezetésével a Forma-1-es autók alaposan megnőttek, ma 5,6-5,7 méter hosszú, hajszál híján 800 kg-os – üzemanyag nélkül – behemótokból áll a mezőny.

A versenyzők régóta panaszkodnak, hogy így nem ugyanolyan a vezetés, ám az F1-es járgányok tömege csak nő, a szabályok ilyen-olyan indoklással szinte minden évben rátesznek plusz 2-3-5 kilót az előírt minimális tömegre.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed Bin Szulajm szeretne ennek véget vetni, ha rajta múlik, a 2026-os szabályváltozások nem hoznak további „hízást”.

„Én magam is indultam raliversenyeken. Jöhet bármi, csak nehéz autó ne! Az mindig zavart. A könnyebb autó jobb autó, tapasztalatból beszélek. A nagyobb tömegnél nem olyan jó a felfüggesztés, a fékek nem annyira hatékonyak, a gumik hamarabb elkopnak, és a baleseteknél is nagyobb rizikó a nagy tömeg” – magyarázta a Motorsport Totalnak.

„Már beszéltem erről az FIA-s stábommal. Könnyebb autókat szeretnénk, jobb motorhangot szeretnénk. Ez az FIA-n múlik. Ha Stefano [Domenicali, az F1 vezérigazgatója] is ezt akarja, akkor egyetértésben vagyunk. De a döntést az FIA hozza meg, mi hajtatjuk végre az előírásokat. Nem azért lesz így vagy úgy, mert az FOM vagy a csapatok azt akarják, hanem mert ezt diktálja a sportág érdeke” – folytatta.