Noha a Red Bull az elmúlt hetekben és hónapokban folyamatosan kifogásokkal állt elő a 2026-ban bemutatkozó új motorformula kapcsán, az erőforrás fejlesztésén azért gőzerővel dolgoznak a mérnökök. Három év múlva a Red Bull saját motorral indul a Forma-1-ben, a munkálatok a Forddal közösen zajlanak.

Helmut Marko, a Red Bull sportfőnöke szerint részükről semmilyen hátsó szándék nem húzódik a kritikák mögött. „Szereztünk embereket a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Cosworth motorrészlegéről is. Abszolút csúcsemberekkel rendelkezünk, a partnerünk pedig a Ford” – fogalmazott Marko.

A Red Bull valójában kifejezetten jól áll a 2026-os felkészüléssel, saját információi szerint mindenkinél jobban. „Augusztusban már a próbapadon lesz egy komplett motor MGU-K-val és akkumulátorral. Ezzel mérföldekkel az Audi, mérföldekkel a Ferrari és a Mercedes, valamint mindenki más előtt járunk.”

„Még az idén beindítjuk az első komplett erőforrást, amely már az elektromotort és a vezérlőelektronikát is tartalmazza.” A Red Bull szerint az új szabályok (a nem elegendő hibrid rásegítés) miatt Monzában a versenyzőknek vissza kell majd váltaniuk az egyenesben, miközben Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt állítja, ez nem reális veszély.

„A Forma-1 végeredményben egy show, mutatnunk kell valamit a közönségnek. És az nem lenne méltó, ha a monzai egyenesben vissza kellene váltanunk, márpedig a jelenlegi állás szerint pontosan ez várható. Minden gyártó arra számít, hogy három éven belül az akkumulátorok fele olyan nehezek lesznek, mint most, miközben a jelenlegi hatótávolság dupláját kínálják majd. De ez nem tény.”