A Red Bullnál Sergio Perez az elmúlt két és fél szezonban időnként közel tudott kerülni Max Verstappenhez, nagy néha jobb eredményt is ért el a hollandnál – általában annak ilyen-olyan pechje miatt –, ám általában lassabb, mostanában jóval lassabb a címvédőnél a mexikói, körönként sok tizedet, másodperc körüli időt kaphat tőle.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff még a múlt hétvégén, Hollandiában „csodálkozott rá” erre, azt mondta, szerinte egyértelműen Verstappent favorizálja a csapat az autó fejlesztésében.
„Furcsa, bizarr [Perez hátránya]. Checo nem hülye. Többszörös futamgyőztes. Egyszerűen nem tudom felfogni. Láthatjuk, hogy Max képes olyan autót alakítani maga számára, melyet nem könnyű vezetni, de nagyon gyors, ezzel akár 1,3 másodpercet is adhat neki. Magyarázatot még nem hallottam a különbségre, de igen, mindenképpen furcsa ez” – magyarázta az osztrák.
Nos, a soron következő Forma-1-es Olasz Nagydíj előtt ha magyarázatot nem is, választ kapott Wolff, méghozzá magától Verstappentől.
„Baromságokat beszél, nincs szó ilyesmiről” – reagált arra, hogy a Red Bull állítólag kimondottan őrá fejleszti az autót. „Én egyszerűen csak igyekszem a lehető leggyorsabban vezetni. Nem szoktam azt mondani a srácoknak, hogy dolgozzanak még, csinálják olyanra, ahogy én szeretem. Én mindig annyit kérek csak, hogy tervezzék meg a lehető leggyorsabb autót, aztán majd boldogulok vele, hiszen minden egyes szezonban egy kicsit más az autó vezethetősége” – szögezte le Monzában a hamarosan háromszoros világbajnok.
„Szokták kérdezni, hogy milyen a vezetési stílusom. Nincs különösebb vezetési stílusom. Alkalmazkodom, hogy a lehető leggyorsabb lehessen az autó. Számomra fontos, hogy az ember képes legyen alkalmazkodni az autó tulajdonságaihoz” – folytatta.
Perez is reagált, ő elismerte, hogy időnként lassabban alkalmazkodik a fejlesztésekhez, ám a mexikói szerint egyáltalán nem lehet kijelenteni, hogy általában rendkívüli lenne a lemaradása:
„Nehéz pontosat mondani, futamonként kéne megnézni. Igen, néha nagyobb a hátrány. Zandvoortban például nagyon sokat számított, hogy a változó körülmények között ki tudja-e hozni az ember a maximumot az autóból, ilyenkor nagy különbség is lehet, előfordul ez. Más pilóták között is látunk ilyet.”
„Az idény hosszú, és szerintem nem is igazán számít, most hol állunk, a fő az, hol fogunk végezni, a mérleget majd Abu-Dzabiban vonjuk meg. A szezon közepén valóban volt egy nehezebb időszakom, amikor küszködtem az autóval, de szerintem ezt már magam mögött hagytam, és innentől jó versenyeim lehetnek” – magyarázta Perez, aki 13 forduló után 138 pontos hátránnyal áll a bajnokság 2. helyén csapattársa mögött.