Az utóbbi években folyamatosan visszatérő problémává vált a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérő edzésein, hogy a szélárnyékozások miatt feltartások alakultak ki a pályán. Ennek több esetben is az lett a vége, hogy egy vagy több versenyzőnek nem maradt arra ideje, hogy mért kört fusson a kvalifikáció végén – ezért az idei időmérő előtt a versenyzők a felügyelőtestülethez fordultak azért, hogy pont kerüljön a kutyakomédia végére:
A beharangozott szigor ellenére azonban a Ferrari mindkét versenyzője beleesett abba a hibába, hogy a szükségesnél lassabban haladtak a pályán, kicsúszva az ennek céljából meghatározott, 1 perc 41 másodperces maximumidőből is. Akár Carlos Sainz első rajtkockája is veszélybe kerülhetett volna, de gyakorlatilag a leintést követő pillanatokban megerősítették, hogy nem vizsgálódnak tovább az ügyben.
A Q1 végén ugyanis azt közölte a versenyirányítás, hogy mind Sainz, mind pedig a spanyol mögött alig néhány századdal elmaradó és így harmadikként végző Charles Leclerc nem tartotta a ki- és bevezető, illetve hűtő körökre is érvényes maximum köridőre vonatkozó előírásokat. Mint kiderült, nagyjából egy másodperccel futott ki az időből a két versenyző, de mivel a szabály csak büntethetőséget említ, nem pedig azt, hogy a kihágást kötelező büntetni, nincs szó következetlenségről.
Ennek ellenére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön magyarázatot szentelt a kérdésnek – írja cikkében a RaceFans. Ebben a felügyelők megerősítették, hogy elégedettek azzal, ahogyan Sainz és Leclerc megtették a „megfelelő lépéseket”, és amellett, hogy ügyeltek a sebességre, arra is figyeltek, hogy a pálya szélére húzódva ne akadályozzák a többi versenyzőt. „Mindkét versenyző a pálya túlnyomó részében, különösen az egyenesekben az 1:41-es időhöz szükséges sebességgel vagy annál is gyorsabban haladt” – áll az indoklásban.
Más versenyzőt nem vizsgáltak indokolatlan lassan haladás vagy feltartás miatt.