A 2022-es Forma-1-es szezonban többször is felmerült az aggodalom az autók extrém mértékű egyenesbeli pattogása miatt. A probléma még mostanában is előfordul hébe-hóba, azonban a delfinezést már a legtöbben visszaszorították.
Ettől azonban még nem feltétlenül váltak az F1-es autók a világ legkényelmesebb járműveivé. Erről a mclarenes Lando Norris számolt be Monzában, aki elsősorban abban látja minden probléma gyökerét, hogy a jelenlegi versenygépek a valaha volt legnehezebbek. „Ha könnyebb autóink lennének, vagy valami olyasmi lenne, ami a 2019-2021-es időszakra hasonlít [, az jó lenne – a szerk]. Rengeteget küszködtem a hátam miatt, sokkal többet kellett a hátamat, annak alsó részét edzenem” – árulta el a fiatal brit.
„Rengeteg bajom volt az elmúlt 12 hónapban, hasonlóan Carloshoz [Sainz]. Úgy gondolom, mindenkinek voltak különféle dolgai, itt-ott küszködtek” – tette hozzá.
A súlycsökkentés abból a szempontból lehetne megoldás mindenki hátproblémájára, hogy ezzel a keményre hangolt futóművű autók kisebb tömeggel pattognának pl. egy kerékvetőn, azaz az összenergiája is kisebb lenne, melyből így értelemszerűen kevesebbet ad át aktuális pilótájának. A másik megoldás a futómű puhítása lenne, de ez a köridő rovására menne.