Villanyfényben, 30 fokos levegő- és 35 fokos aszfalthőmérséklet mellett készülődött a mezőny az idei év 15. időmérő edzésére a 2023-as Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon. A kvalifikációt megelőzően a ferraris Carlos Sainz volt a harmadik szabadedzés leggyorsabbja, miközben a Red Bull gyengébbnek látszott a tőlük megszokottnál.

A Q1 előtt a Red Bull komoly változtatásokat eszközölt autóin: módosítottak a beállításokon, illetve mindkét versenyzőnél a régi padlólemezeket helyezték vissza az autókra, az új fejlesztésű darabok ugyanis nem nyerték el Max Verstappen és Sergio Perez tetszését.

Red Bull-dráma és Ferrari-öröm a szingapúri időmérőn 2

Max Verstappen

Az első szakasz ígéretesen kezdődött, ugyanis az első mért körök után a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren nyolc autója fél másodpercen belül volt egymáshoz képest – a sort George Russell vezette a Mercedesszel, de Charles Leclerc (Ferrari), Lando Norris (McLaren) és Perez is egy tizedmásodpercen belül volt hozzá képest.

A fél másodperces zóna végül igencsak kibővült, a mezőny többsége képes volt 5-6 tizeden belül autózni az aktuális első helyezetthez képest. A Haas, az Alfa Romeo és a Williams autói, illetve az Aston Martinnal Lance Stroll voltak lépéshátrányban csak, nagyon úgy nézett ki, hogy ha nincs valami váratlan esemény, közülük kerülnek ki a kiesők.

Végül a váratlant a pálya húzta: rengeteget javultak a köridők, a két Haas a második és ötödik helyre ugrott fel. A nagy rohanásnak végül Stroll vetett véget, az utolsó kanyarban vágta a falnak hatalmas tempóval az Aston Martint. Még a bal első kerék is leszakadt a kocsiról.

A roncs a pálya közepén állt meg, nem volt kérdés, hogy ezzel vége a Q1-nek. Az eseménysorozat nagy áldozata Oscar Piastri volt a McLarennel, a kieső ötösbe csúszott a két Alfa Romeóval, Logan Sargeant-tel (Williams) és Stroll-lal együtt.

Red Bull-dráma és Ferrari-öröm a szingapúri időmérőn 3

Lance Stroll

A Q2 a pálya rendberakása miatt 35 perces késéssel indult. Előtte kiderült, hogy Max Verstappent vizsgálni fogják az időmérőt követően, ugyanis a Q1 alatt a bokszutcában feltartotta a Mercedeseket.

Volt egy másik incidens is, melyet górcső alá vettek: a felügyelők inkább ki sem írták, kik lehettek az érintettek a Q1 végi feltartásoknál.

Az első Q2-es körök után a Red Bullok bajba kerültek: csak a 8-9. helyen álltak úgy, hogy a két Mercedes-pilóta akkor még nem is ért körbe. Fernando Alonso remekelt a talpon maradt Aston Martinnal, az élen állt a spanyol honfitársa, Sainz előtt. Verstappenéket még Kevin Magnussen (Haas) és a két Alpine is előzte.

A Mercedesek első körük után fel is jöttek az első (Russell), illetve az ötödik (Lewis Hamilton) helyre, így Verstappen a kiesés határán táncolt, Perez pedig a kiesőzónából várta a folytatást.

A hajrá előtt Cunoda Juki, a Q1 győztese nem rendelkezett mért körrel. Próbálkozásán Verstappen tartotta fel az AlphaTauri japánját, aki ezért be sem fejezte a kört. Az ügyet a stewardok szintén felvették a vizsgálandó esetek közé.

A Q2 végén mindenki igyekezett javítani, mert a legjobb tíz tagjai között is csak 6 tizedmásodperc volt a különbség. Verstappen a második próbálkozásába belehibázott, és ugyan ideiglenesen felugrott a 10. helyre, jött Liam Lawson az AlphaTaurival és 7 ezreddel hátralökte a kétszeres világbajnokot. Perez sem tudott köszörülni a Red Bull csorbáján: a mexikói utolsó próbálkozásán megforgott a pálya első kanyarjaiban.

Kiesett tehát a Red Bullokon kívül Pierre Gasly (Alpine), Alexander Albon (Williams) és Cunoda.

A Q3-as első felfutások során a legtöbben használt lágy Pirelliken tették meg első körüket, csak a két Ferrarin voltak már ekkor is friss abroncsok. Sainz állt az élre, 2,5 tizeddel előzve Leclerc-t. Norris jött mögöttük a harmadik helyen, jelentősen, 2,5 tizeddel verve Russellt. Hamilton volt ekkor az ötödik, mögötte Alonso, Magnussen, Nico Hülkenberg (Haas), Esteban Ocon, Lawson volt a sorrend.

Az utolsó gyorskörös próbálkozásokra a két Haas és a két Ferrari hajtott ki először, míg a Mercedesek a sor végén jöttek. Sainz sokat javított és vezetett, Leclerc is javított, de az csak a harmadik helyre volt elég, mert jött Russell, aki elragadta tőle a második helyet. A Ferrari spanyolja ezzel pályafutása ötödik pole-ját szerezte Russell, Leclerc, Norris és Hamilton előtt.

A legjobb tíz további sorrendje: Magnussen, Alonso, Ocon, Hülkenberg, Lawson.

Red Bull-dráma és Ferrari-öröm a szingapúri időmérőn 4

A 2023-as Forma-1-es Szingapúri Nagydíj magyar idő szerint vasárnap 14 órakor kezdődik.