Idén még nem muzsikált ennyire gyengén a szezonban eddig egyeduralkodó Red Bull, mint a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj hétvégéjén. A szombati időmérő edzésen a csapat mindkét autója elvérzett a pole-pozícióról döntő utolsó szakasz előtt, így a pontversenyben fölényesen vezető Max Verstappen csak a 11., míg Sergio Pérez a 13. helyre kvalifikált.
A harmatosabb teljesítmény után Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét kérdezték az okokról, aki azokról a Sky Sports F1-nek nyilatkozva beszélt:
„Egyszerűen nem reagál a változásokra az autó. Lehetett hallani ezt-azt alulkormányzottságról, túlkormányzottságról, fékezési problémákról. Olyan, mintha nem sikerülne a működési tartományukba vinnünk a gumikat, általában akkor látunk ekkora lemaradást. Sok mindent kell még megértenünk ezzel kapcsolatban, de nyilvánvalóan nehéz lesz holnap innen jó eredményt elérnünk.”
Felmerült, hogy a Red Bull visszaesése a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új műszaki direktívájára vezethető vissza – noha a hibridkorszakban a Mercedesnek is előfordultak hasonló kisiklásai az ázsiai városállamban a legdominánsabb években.
A szabályváltozások elsősorban szigorúbb ellenőrzéseket takarnak az első szárnyak hajlékonyságának tilalmára vonatkozóan. Annak hatására hozták meg a döntést, hogy gyaníthatóan több csapat trükközött azzal, hogy a légterelők a terheléses teszteken a szabályokban előírt merevséget produkálják, egyébként pedig bizonyos körülmények között kifejezetten rugalmasnak tűnnek.
Horner azonban tagadta, hogy az RB19 gyengélkedésének hátterében ez állna. „Az autó, amivel itt voltunk az időmérőn, lényegében ugyanaz, mint két hete Monzában és egy héttel előtte Zandvoortban. Semmi köze nincs a direktívához” – jelentette ki a brit szakember. „Nem változott semmi az autón. Pénteken kipróbáltunk egy új aerodinamikai elemet, de később visszatértünk a korábbihoz, tehát egy kipróbált és bevált beállításról van szó.”
Verstappen a Red Bull szombati lebőgése után borúsan látja a csapat vasárnapi esélyeit, ezzel szemben a főnöke szerint még „elég sok mindent” elérhetnek, még ha nehéz is előzni a szingapúri pályán. „Nyilvánvalóan korlátozottak a lehetőségeink abban, mit tehetünk a holnapi futamért. Talán várható némi eső, biztonsági autó, sosem lehet tudni. Ezért a végsőkig küzdeni fogunk, de ez a hétvége minden bizonnyal kihívás elé állít minket” – tekintett előre.