Mick Schumacher 2019-ben a Forma-3-as Európa-bajnokság, 2020-ban a Forma-2 bajnoki címét szerezte meg, így az eredmények és a név birtokában garantált volt számára az F1-es bemutatkozás.
A Ferrari ifjoncprogramja révén az olaszok erőforrásait használó Haashoz került, ám ott végig elég hullámzóan teljesített, az autótörései miatt végül 2022 végén ajtót is mutattak neki.
A hétszeres világbajnok legenda fia 2023-ra a Mercedes tartalékosi pozícióját kapta meg, természetesen bízva abban, hogy 2024-re már újra F1-es versenyülést szerezhet valahol.
Erre azonban egyre kisebb esély látszik – talán a Williams jöhetne még szóba –, ezért pár napja már arról szóltak a hírek, hogy Schumi az Alpine Le Mans/WEC-programjában ül majd autóba a jövő évben – és mivel az F1-ben a Merci és az Alpine riválisok, ezzel el is veszítheti mostani munkáját.
A Mercedes főnöke, Toto Wolff Szingapúrban tisztázta, hogy nem kell ettől tartania a 24 éves pilótának.
„Micknek biztos a helye tartalékosként, ő is a család tagja. Bízunk benne, hogy velünk marad ebben a szerepben, mi pedig tesztvezetésre is adunk neki lehetőséget. Ha a hosszútávú világbajnokságban vagy bárhol máshol gyári ülést kap, a Mercedes akkor is az otthona maradhat. Bármilyen programban is vegyen részt ezen kívül, tartalékosként maradhat nálunk, már ha ez a másik oldalról is belefér” – magyarázta a német Bildnek.
Schumacher egyébként Szingapúrban is feltűnt az Alpine paddockbeli épületében, igaz, azt nem tudni, hogy a jövőről tárgyalt, vagy pusztán barátjával, a csapat tartalékosaként alkalmazott F2-es Jack Doohannel találkozott. Kevésbé ismert tény, hogy Mick nem édesapja nevének rövidítésével kapta a maga keresztnevét, azt a már említett pilóta édesapja, a motoros világbajnok Mick Doohan után választotta neki az idősebb Schumi.