Az Alpine-nál egy nehezen értelmezhető csapatutasítás eredményeként kialakult őrületről már beszámolt a Vezess, de látszólag a Mercedesnél sem feltétlenül a béke jegyében telt a Forma-1-es Japán Nagydíj.
A brackley-i gárda versenyzői, az első körben Sergio Pérezzel koccanó Lewis Hamilton és George Russell végül az ötödik, illetve a hetedik helyen értek célba Szuzukában. Többet úgy sem tudtak kisajtolni a futamból, hogy az utóbbival még az egykiállásos taktikát is megkockáztatták, majd az utolsó körökben a saját trükkjét bevetve próbálták meg feltartóztatni a frissebb gumikon támadó Carlos Sainzot.
Hamilton azonban nem értett egyet azzal, hogy a Mercedes az ő segítségével akarta meghúzatni Russellt, a futam után kijelentette, semmi értelme nem volt a DRS-cselnek – pedig néhány körrel korábban Russell szintén a csapatutasításnak engedelmeskedve engedett utat neki.
„Összességében nem gondolom, hogy ez jó ötlet volt” – idézi Hamilton szavait a Motorsport.com. „Már akkor tudtam, amikor javasolták, hogy az ötlet az előző versenyről származott, és nem volt most semmi értelme. Próbáltam minél jobban elszakadni, két másodperccel voltam már előrébb, amikor arra kértek, hogy adjak George-nak DRS-t, és el kellett engednem a gázt az egyenesben, hogy 8 tizedet bukjak.”
„Aztán Sainz megelőzte, és a nyakamon volt, így nem volt ideális. Nagyon megnehezítette az utolsó pár kört, és szerintem csapatkén hálásnak kellene lennünk egy ötödik és egy hetedik helyért. Jobb, mint a hatodik és a hetedik.”
Nyilatkozatában ezután Hamilton felrótta a Mercedesnek, hogy a korábbi helycseréről nem született még korábban döntés, mert szerinte így kritikus időszakban veszítettek sok időt a pályán. „Korábban kellett volna cserélnünk, mert így a lehető legnagyobb különbséget tarthattam volna a Ferrarival szemben. Talán George-nak is jobban sikerült volna maga mögött tartania, de mivel csatázni akart velem, elkoptak a gumijai, ami csak bonyolította a helyzetet” – fejtette ki eszmefuttatását az idősebbik brit.
Hamilton és Russell ráadásul a verseny első szakaszában is vívott szoros csatát egymással, melynek során a hétszeres világbajnok le is terelte a pályáról a csapattársát. Úgy véli, bár keményen bánt Russell-lel, nem lőtt túl a célon: „Határozottan agresszív voltam, de szerintem jó versenyünk volt, és ami azt illeti, nem kellett volna ebbe a helyzetbe kerülnöm” – utalt arra, hogy Sergio Pérezzel koccant a rajt utáni métereken.
„Szerintem akkor kaptam egy törmeléket, ami az autó elején csattogott, főleg az utolsó, illetve a 9-es kanyarnál. Akkor nem fordult el az autóm a hajtűkanyarban. Egész hétvégén jól mentem ott, el tudtam fordulni. Most viszont határozottan szenvedtem az egyensúllyal. Jó csata volt, kicsit agresszív, de kellett a pozícióhoz.”
Russell azonban másképp látta a helyzetet, fel is tette a kérdést a csapatrádión, miszerint „kivel akarunk itt harcolni: egymással vagy a többiekkel?”. Legalábbis akkor, mert a leintést követően cáfolta, hogy bármiféle konfliktus lenne közöttük.
„Amikor az autóban ülsz, megteszel 48 kört, mindent beleadsz, próbált kiautózni egy kevésbé optimális stratégiát, akkor a rádió eszközként szolgál a frusztráció feloldására” – szögezte le Russell, aki az alternatív taktikáról úgy vélekedett, hogy „határozottan megért egy próbát”.
„Még a háromkiállásos is gyorsabb lett volna, de az egy kerékcsere lehetőséget adott arra, hogy biztonsági autó vagy piros zászló esetén a harmadik helyre kerüljünk” – tette hozzá az F1i.com hasábjain.