A Red Bull ugyan megszerezte a konstruktőri bajnoki címet a Forma-1-es Japán Nagydíjon, Sergio Pereznek azonban nemigen lehet oka ünneplésre. Gyatra futamot zárt Szuzukában a mexikói: először a rajtnál koccant és sérült meg első szárnya, majd kapott egy büntetést, mert a biztonsági autó alatt előzött a bokszba menet.

Ezt követően Kevin Magnussent forgatta meg, az újabb első szárnyvesztést követően pedig inkább kiállt a versenyből. Futama azonban nem ért véget, ugyanis a 40. kör magasságában, 25 körrel autóból való kiszállását követően visszatért néhány kör erejéig a pályára.

Rögtön felmerültek a kérdések, hogy miért tette ezt a mexikói, illetve a Red Bull. A tipp, miszerint a csapat két autóval a pályán ünnepelné a konstruktőri sikert, nem jött be, ugyanis Perez nem látta meg a kockás zászlót. A megoldás ennél egyszerűbb volt: a mexikóit megbüntették a Haas kiforgatásáért, és azt akarta letölteni.

Ha nem tölti le 5 másodperces büntetését, a sportszabályzat szerint a stewardok a szankciót „átkonvertálhatják” rajtbüntetéssé a következő futamra. A Red Bullnál csupán ezt szerették volna elkerülni.

Hogy miért vártak ezzel 25 kört, arra Helmut Marko adott magyarázatot. A motorsportfőnök elárulta, folyamatosan figyelték, hogy Perezt úgy küldjék ki a büntetés letöltésére, hogy ha véletlenül pont akkor hajtana pályára a biztonsági autó, akkor se zavarják meg Max Verstappen futamát.

„Katasztrofális hétvége volt. Minden az 1-es kanyarban kezdődött egy nagyon rossz rajtot követően, beszorítottak és onnantól csak utas voltam egy szendvicsben. Sokat károsodott ott az autó, ami megnehezítette a dolgunkat” – tekintett vissza Perez a futama elejére. „Sokat küszködtem féktávokon az autó elejével. Próbáltam beférni [Magnussen mellé – a szerk.], de nem tudtam megállni időben. Az én hibám volt.”