Áthidalva a szingapúri kisiklást, minden flottul ment a Red Bullnál a Forma-1-es Japán Nagydíjon, igaz, nem Sergio Pérez részéről. Max Verstappen idei 13. győzelmével minden eddiginél közelebb került ahhoz, hogy matematikailag is bebiztosítsa a harmadik világbajnoki elsőségét. Meg kell hagyni, nem is zavart sok vizet Szuzukában, közel 20 másodperces előnyt kiépítve a leintésig.

Szokatlannak bármennyire nem mondható, pláne az idén, Charles Leclerc-t mégis az kavarta meg, mennyire magányosan autózott az élen Verstappen. A Ferrari monacóija, akit végül negyedikként intették le, azt gondolta, hogy nem fejezte be a futamot a holland, s ennélfogva dobogós.

„Nem követtem figyelemmel, mit csinált Max. Láttam őt a bokszutcában a biztonsági autós fázis körül, de nem tudom, hogy utána mi történt, azonban valamiért azt gondoltam, hogy akkortájt kiesett a versenyből” – ismerte be Leclerc. „Ezért egészen az utolsó körig azt hittem, hogy dobogón vagyok, majd akkor felpillantottam, és akkor láttam, hogy negyedik vagyok.”

F1: Leclerc azt hitte, kiesett Verstappen 2

Charles Leclerc (Fotó: Dan Istitene/Formula 1/Getty Images)

Később kiderült, Leclerc azért hitte, hogy kiesett Verstappen, mert a pályaszéli kivetítők egyikén azt látta, hogy a pálya egy pontján kifejezetten lassan haladt a Red Bull-lal. „Lelassult egy ponton, nem? A 14-es kanyar kijáratánál? Azt hiszem, a virtuális biztonsági autónál állt félre a pálya bal oldalán, és megelőztük őt” – értetlenkedett a monacói, akit a helyszínen tartózkodó riporterek hoztak vissza a párhuzamos univerzumból a valóságba.

Bár a dobogóra végül nem állhatott fel, összességében elégedett volt a versenyével Leclerc, különösen azért, mert a Ferrari az egyik legnagyobb gyengéjének számító gumikezelésben sem vallott kudarcot az abroncsokat hírhedten zabáló szuzukai pályán. „Nagyon erősek voltak. Természetesen Max esetében számítottunk rá, mondjuk Checóéban [Pérez] is, de nem tudom, vele mi történt. Ugyanez a helyzet a McLarenekkel, szintén nem okoztak meglepetést, így a mai napban ennyi volt a legtöbb a részünkről” – konstatálta Leclerc.

A másik Ferrarival Carlos Sainz a hatodik helyen ért célba, miután az utolsó körökben levadászta az egykiállásos stratégiával próbálkozó George Russellt, így a spanyol – Leclerc-hez hasonlóan – ugyanott ért célba, ahonnan nekivágott az 53 körös távnak.