Áthidalva a szingapúri kisiklást, minden flottul ment a Red Bullnál a Forma-1-es Japán Nagydíjon, igaz, nem Sergio Pérez részéről. Max Verstappen idei 13. győzelmével minden eddiginél közelebb került ahhoz, hogy matematikailag is bebiztosítsa a harmadik világbajnoki elsőségét. Meg kell hagyni, nem is zavart sok vizet Szuzukában, közel 20 másodperces előnyt kiépítve a leintésig.
Szokatlannak bármennyire nem mondható, pláne az idén, Charles Leclerc-t mégis az kavarta meg, mennyire magányosan autózott az élen Verstappen. A Ferrari monacóija, akit végül negyedikként intették le, azt gondolta, hogy nem fejezte be a futamot a holland, s ennélfogva dobogós.
„Nem követtem figyelemmel, mit csinált Max. Láttam őt a bokszutcában a biztonsági autós fázis körül, de nem tudom, hogy utána mi történt, azonban valamiért azt gondoltam, hogy akkortájt kiesett a versenyből” – ismerte be Leclerc. „Ezért egészen az utolsó körig azt hittem, hogy dobogón vagyok, majd akkor felpillantottam, és akkor láttam, hogy negyedik vagyok.”
Később kiderült, Leclerc azért hitte, hogy kiesett Verstappen, mert a pályaszéli kivetítők egyikén azt látta, hogy a pálya egy pontján kifejezetten lassan haladt a Red Bull-lal. „Lelassult egy ponton, nem? A 14-es kanyar kijáratánál? Azt hiszem, a virtuális biztonsági autónál állt félre a pálya bal oldalán, és megelőztük őt” – értetlenkedett a monacói, akit a helyszínen tartózkodó riporterek hoztak vissza a párhuzamos univerzumból a valóságba.
Bár a dobogóra végül nem állhatott fel, összességében elégedett volt a versenyével Leclerc, különösen azért, mert a Ferrari az egyik legnagyobb gyengéjének számító gumikezelésben sem vallott kudarcot az abroncsokat hírhedten zabáló szuzukai pályán. „Nagyon erősek voltak. Természetesen Max esetében számítottunk rá, mondjuk Checóéban [Pérez] is, de nem tudom, vele mi történt. Ugyanez a helyzet a McLarenekkel, szintén nem okoztak meglepetést, így a mai napban ennyi volt a legtöbb a részünkről” – konstatálta Leclerc.
A másik Ferrarival Carlos Sainz a hatodik helyen ért célba, miután az utolsó körökben levadászta az egykiállásos stratégiával próbálkozó George Russellt, így a spanyol – Leclerc-hez hasonlóan – ugyanott ért célba, ahonnan nekivágott az 53 körös távnak.