Nem tett jót a Forma-1-nek, hogy a Red Bull szinte verhetetlen autót épített 2023-ra. A szezon utolsó harmadára fordulva eddig mindössze egyszer sikerült legyőzni a címvédőt, nagyon is elképzelhető, hogy nem jut majd ennél több sikerélmény a riválisoknak.

A Red Bull totális dominanciája finoman szólva sem tett jót a sorozat közösségi médiás népszerűségének. A Buzz Radar adatai szerint az F1 közösségi médiás említései már az év első öt hónapjában 70,2 százalékkal zuhantak 2022 azonos időszakához képest, pedig akkor még csak a szezon elejénél tartottunk.

Volt honnan visszaesni, mert a végletekig kiélezett 2021-es szezon miatt a következő évre jelentősen megugrott a sorozat közösségi médiás népszerűsége, de innen drámai zuhanás következett.

A kutatásba mesterséges intelligenciát is bevontak, állítólag összesen 70 millió posztot elemeztek. Az idei első öt hónapban a Forma-1 új követőinek száma és az összesített közösségi médiás elérés is jelentősen csökkent, bár nem akkora mértékben, mint az említések száma. A pályákon jobbára teltház van ugyan, de a helyszíni nézők csak a kemény magot jelentik, az igazi tömegek a tévé- és az okoseszközös képernyők előtt ülnek. Nyugodtan kimondható tehát, hogy az adatok alapján nem lehetnek nyugodtak az F1 vezetői.