2026-ban esedékes a Forma-1 következő nagy aerodinamikai szabályváltozása, amelyről az Auto, Motor und Sportban jelentek meg az első részletek. A lap szerint az új autók negyven százalékkal kevesebb leszorítóerőt generálnak majd, a szélességük 200-ról 190 centiméterre csökken.
Ezzel párhuzamosan a tengelytávból is faragnak, 360 helyett 340 centiméter lesz az új elvárás. A változtatásoktól szokás szerint azt várják, hogy megkönnyíti majd az előzéseket.
Az FIA szeretné, ha az autók tömege 50 kilóval csökkenne, de Pat Symonds, a Forma-1 technikai igazgatója szerint ez valószínűleg nem reális, 20 kilós fogyás lehet az első lépés.
2026-ban a motoroknál is új szabályok jönnek, ezeket is figyelembe véve próbálták szimulálni az új autók várható tempóját. Az eredmények megnyugtatók: az első adatok alapján nem lesznek sokkal lassabbak a jelenlegieknél.