A 2010-es évek közepén Daniel Ricciardo az F1 egyik legígéretesebb pilótája volt, ám miután 2018 végén elhagyta a Red Bullt, hogy a neki tízmilliókat fizető, a kívánságait leső Renault-hoz menjen, majd onnan is továbbálljon két szezon után, a McLarennél csúnyán leszerepelt, ugyancsak két idény után, a szerződésének lejártát meg sem várva elküldték.

A 34 éves ausztrál 2023-ra a Red Bullnál kapott menedéket, teszt- és tartalékos pilótaként igazolták, majd a Magyar Nagydíjra beültették az AlphaTauriba, a várakozásokat alulmúló újonc, Nyck De Vries helyére.

A nem titkoltan a Red Bull-os visszatérésben reménykedő, sőt, valószínűleg arra is kiszemelt Ricciardo a Hungaroringen és Spában tűrhetően teljesített, ám a Holland Nagydíj második szabadedzésén a suta-buta balesetben megsérült, a bal keze hét helyen törött.

Az ausztrál természetesen nem indult Zandvoortban, sőt, azóta az Olasz, a Szingapúri és a Japán Nagydíjat is kihagyta, immár pedig hivatalos, hogy a hétvégén következő Katari Nagydíjon sem versenyez majd.

Az AlphaTauri megerősítette, hogy Ricciardo a loszaíli helyszínen sem vezet, szeretnének még „időt adni a gyógyulásra” neki. „Több tényező kombinációjáról van szó, mindenesetre nem lenne értelme bármit is kockáztatni” – idézte a BBC a kisebbik Red Bull-csapat szóvivőjét. Az ausztrál „talán” az október 20–22-i Amerikai Nagydíjon vezethet megint.

A 34 éves Ricciardo helyett újra az első ízben Monzában bevetett új-zélandi Red Bull-nevelt, Liam Lawson vezet majd. A fiatal pilóta az elmúlt három fordulóban igen szép szereplésekkel hálálta meg a Forma-1-es lehetőséget, ha így folytatja, akár az is lehetséges, hogy már 2024-re állandó versenyzési lehetőséget kap.

Jegyezzük meg, jelenleg a hivatalos álláspont az, hogy jövőre Ricciardo vezet majd Cunoda Juki mellett az AlphaTaurinál, míg Lawson a két Red Bull-csapat tartalékosa lesz, de ha az ausztrál idén nem tud bizonyítani, az új-zélandi viszont tovább remekel, az energiaital-gyártónál könnyedén meggondolhatják magukat.