A Forma-1-ben újabb sprinthétvégét tartanak, azaz a három egyórás edzés helyett a Katari Nagydíjon mindössze egyetlen szabadedzés lesz a felkészülésre, az autók finomhangolására, hogy aztán péntek este már a vasárnapi rajtsorrendről döntő időmérőt tartsák, szombaton pedig előbb a sprintverseny kvalifikációját, majd magát a rövid futamot rendezzék meg.

Az egyetlen edzés normál körülmények között is növeli a bizonytalanságot, boríthatja a papírformát – ami nézői szempontból persze jó –, de a loszaíli helyszínen különös kihívást jelent majd, hiszen az F1 legutóbbi, 2021-es látogatása óta teljesen újraaszfaltozták a pályát, a gumikopás nagy lehet, a tapadás pedig egyelőre beláthatatlan mértékben javul a hétvége előrehaladtával, ráadásul igen meleg és nagyon szeles idő fogadja a mezőnyt.

„Sok a kérdőjel. Igyekeztünk a lehető legjobban felkészülni a szimulátoron, de az aszfaltot nem ismerjük. Nagyon szeles is lesz, ami szintén nagyon megnehezíti a dolgunkat, mert az új generációs autók nagyok, szélesek, elég érzékenyek a szélre. Szóval sok ismeretlen vár ránk, de örömmel jövök ide, gyönyörű pálya, élvezetes rajta vezetni” – mondta a harmadik világbajnoki címét valószínűleg a hétvégén megszerző Red Bull-os Max Verstappen.

A ferraris Charles Leclerc is hasonló aggodalmakat fogalmazott meg csütörtökön:

„Egyértelműen nagyon nehéz lesz, mert szélsőségesen magas a hőmérséklet, általában pedig kell egy kis idő ahhoz, hogy átlássuk, hol vannak a hűtés határai stb. Most viszont egyetlen edzés lesz, méghozzá egy teljesen újraaszfaltozott pályán, szóval nagyon sok mindenről kell információt gyűjtenünk. Nagyon jól, de nagyon rosszul is elsülhet. Keményen dolgoztunk a felkészülésen, hogy jól alakuljon, remélem, így is lesz.”

A szél erejét jól érzékelteti, hogy néhány órával az első edzés előtt el is mozdította a bokszutca kijáratánál található lámpát, úgy kellett visszaszerelni.