A Forma-1-es Katari Nagydíj helyszíne, a lusaili pálya igencsak gumigyilkosnak bizonyult. A pilóták folyamatosan csúszkáltak pénteken, de a Nemzetközi Automobil Szövetség, illetve a Pirelli elemzései is erre mutattak rá.

Az első és egyetlen szabadedzésen használt gumik vizsgálata során kiderült, hogy több esetben is az oldalfal elkezdett elválni az abroncs többi részétől – mindezt azoknál a gumiknál vették észre, melyekkel 20 vagy több kört tettek meg. Nem is kell mondani, hogy ez nyomásvesztéshez, defekthez vezethet.

Mindennek okaként a helyenként 5 cm magas, piramis alakú kerékvetőket jelölte meg a Pirelli, emiatt az FIA azonnali változtatásokat léptet életbe:

  • a 12-13-as kanyarokban új pályahatárokat jelölnek ki: 80 centivel beljebb hozzák a fehér vonalat a rázókövektől
  • egy tíz perces ismerkedő edzést tartanak a sprintidőmérő eredeti kezdésekor, azaz magyar idő szerint háromtól. A sprintidőmérő magyar idő szerint 15:20-tól veszi kezdetét
  • a 19 körös sprintet követően részletes gumielemzést tartanak, hátha szükség van további változtatásokra a nagydíjig
  • ha továbbra is fennállnak a problémák, akkor előírják, hogy
    • az új gumiszetteket legfeljebb 20 körön, a használt gumiszetteket (benne már egy időmérős ki- és bevezető körrel) legfeljebb 22 körön át lehet használni a futamon
    • mindenkinek kötelező lesz legalább háromszor kereket cserélnie.