Ahogyan arról korábban a Vezess beszámolt, a Forma-1-es Katari Nagydíj hétvégéjén minden eddiginél komolyabb mélypontra került Lance Stroll szezonja. Miután a pénteki időmérőn csak a 17. lett és 1,1 másodperccel kikapott kétszeres világbajnok csapattársától, Fernando Alonsótól, valósággal jelenetet rendezett,
- előbb az Aston Martin garázsában dobta ki a kormányt az autójából,
- aztán odébb lökte a személyi edzőjét, aki csupán arra figyelmeztette, hogy meg kell jelennie a kötelező mérlegelésen,
- mindezt pedig egy minimalista, flegma interjúval sikerült megfejelnie.
Bár néhány héttel ezelőtt még arról szólt a fáma, hogy a kanadai versenyző annak köszönhetően, hogy a csapattulajdonos Lawrence Stroll fia, gyakorlatilag kirobbanthatatlan az üléséből, ezzel párhuzamosan jó ideje pedzegetik már Stroll esetleges és nem is annyira elképzelhetetlen távozását. Újra szárnyra kaptak az ezzel kapcsolatos pletykák Katarban, miszerint nemcsak a 24 éves versenyző, de édesapja is hátat fordíthat a királykategóriának.
Lawrence Stroll ugyanis máris „játszadozik annak gondolatával”, hogy eladja az F1-es csapatot, erről az F1-Insider.com értesüléseire hivatkozva adott hírt a PlanetF1.com. Úgy tudni, már érdeklődő is akadna az Aston Martinra annak mostani főszponzora, az Aramco szaúd-arábiai olajtársaság képében, ugyanakkor az üzlet mélyen zsebbenyúlósnak ígérkezik: a csapatért körülbelül 800 millió eurót ajánlottak, ami a jelenlegi árfolyamon több 310 milliárd forintnak felel meg.
Nehéz megítélni, mi igaz a paddockban keringő pletykákból, de a lehetséges tulajdonoscsere tényét egyelőre kategorikusan cáfolják az Aston Martinnál, mondván, az idősebbik Stroll „világossá tette, hogy kizárt az eladás”. Egyes források azonban tudni vélik, hogy a milliárdos üzletembert már kevésbé motiválja, hogy fia karrierjét finanszírozza. A kérdésben a szingapúri hétvége hozható meghatározó fordulatot, amikor Lance Stroll az időmérő edzésen csúnyán összetörte az autóját, és a történtek – illetve az elmúlt időszak – tükrében az édesanyja nyomást gyakorolt rájuk.
Egy évvel azelőtt, hogy átnevezte volna a korábban Force India, majd Racing Point néven futó alakulatot, vagyis 2020 januárjában vette át az irányítást az Aston Martinon belül Lawrence Stroll, aki egy közelmúltbéli nyilatkozata alapján is nyitottnak tűnt a távozásra. „Jelenleg nincs tervben [az eladás], azonban megkerestek minket. A Forma-1 pedig nemcsak sport, hanem egy égető üzlet” – idézi a német lap a szavait.
Habár a fejlesztések és Alonso érkezése révén előrébb lépett az Aston Martin, annak pénzügyi eredményei egyelőre aggasztóak: a közúti autókat gyártó részleg veszteségei megduplázódtak a tavalyi év folyamán, az F1-es csapat pedig a szponzorációból és a díjazásból származó bevételek növekedése mellett is súlyos veszteségeket könyvelhetett el. A másik oldalon viszont ott a tény, hogy a silverstone-i csapat még csak az év elején költözött át az új, az eddiginél lényegesen korszerűbb gyárába, ami egy 200 millió font, azaz közel 90 milliárd forint értékű beruházás keretében valósult meg, ráadásul májusban megerősítette a gárda, hogy 2026-tól a Hondával lép szövetségre.
Tovább bonyolítja a képletet, hogy az Aston Martin épp a napokban jelentette be, hogy 2025-től az endurance-világbajnokság (WEC) hiperautós csúcskategóriájában is indul, mégpedig a Red Bull-főtervező Adrian Newey közreműködésével korábban kifejlesztett Valkyrie versenyváltozatával: