Ha a 2023-as Forma-1-es idény leggyengébben teljesítő pilótáiról van szó, más-más szempontokból, de szinte mindenki Sergio Perezt, Lance Strollt és Logan Sargeantet említi. A Red Bull-os Perezt mentheti valamelyest, hogy a szezon elején azért remekül ment, futamokat is nyert, a Williams amerikai pilótájának mentsége az lehet, hogy első évét tölti a sportágban, Lance Stroll viszont a hetedik évében, a bajnokság első felében a második legjobb autóval nem hozott szinte semmit.

A kanadai pilóta az Aston Martin pontjainak kevesebb mint ötödét hozta (47 vs. Fernando Alonso 183 egysége), mostanában már látványosan szenved, a Q1-ből is alig jut ki, autót tör, kormányt hajigál, a garázsban lökdösődik, durcás gyerekként nyilatkozik.

Sokak szerint felesleges a 24 éves versenyzőnek a Forma-1-ben szerepelnie, pletykák szerint ebbe a táborba tartozik édesanyja is, az elmúlt egy-két hétben több helyről is azt hallani, hogy Claire-Anne Callens a kiszállását erőlteti.

Strollt valószínűleg rábeszélni sem kellene a távozásra, normál esetben a csapat kötött volna útilaput a talpára, ám az Aston Martin fő tulajdonosa édesapja, Lawrence Stroll, aki az elmúlt másfél évtizedben dollártízmilliókat áldozott arra, hogy fiát sztárversenyzővé, F1-es bajnokká tegye.

A kanadai milliárdos nemrégiben a brit Sky Sportsnak nyilatkozva is megvédte fia idei teljesítményét:

„Lance a kettős csuklótöréssel hátrányból kezdte az évet, az első öt-hat futam nagyon nehéz volt számára, de hősiesen helytállt. Emellett nagyon peches is volt idén. Kilencszer esett ki műszaki hiba miatt. A versenyei fele egyáltalán nem a képességein múlott, egyszerűen csak sajnos nagyon balszerencsés volt” – magyarázta.

Anyukája kivenné az F1-ből a szenvedő pilótát 2

Lawrence Stroll – hiába álmodott nagyot? (Fotó: Getty Images)

Természetesen érthető, hogy Stroll kifelé nem fogja szidni a fiát, de az sem meglepő, hogy az elmúlt hetekben egyre többen vélik úgy, hogy Lance gyenge teljesítménye miatt a papa motivációja is megkopott, így meggondolhatja a csapat eladását. Az egyik fő szponzor, a szaúd-arábiai Aramco már az idény korábbi szakaszában 800 millió dolláros ajánlatot tehetett a silverstone-i alakulatra, és bár akkor nemet mondtak, változhat az álláspont.

Ami Lance Strollt illeti, számára menekülőutat jelenthet az Aston Martin sportkocsis programja, a brit márka 2024-től a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába is fejest ugrik, a pilóta ott, két társsal együtt talán tisztességesen szerepelhet, kisebb nyomás mellett.