A Forma-1-es Katari Nagydíj minden idők egyik legkeményebb versenye volt, a körülmények annyira embert próbálóak voltak, hogy az mezőny kb. felét megviselte valamilyen formában (lásd hőguta, sisakba hányás, kiállás a futamról).
A tortúrából nemigen vette ki a részét Lewis Hamilton, ugyanis már az első kanyarban kiesett Katarban. A hétszeres világbajnok ennek ellenére beleállt gyakorlatilag az egész mezőnybe, amikor a téma felmerült az austini hétvégén. „Megosztó leszek, mint mindig. Természetesen nem fejeztem be a versenyt, szóval nem éreztem azt a fájdalmat, amit a többiek. De egy ideje már itt vagyok a mezőnyben” – kezdte a Mercedes britje.
„Malajzia sokkal forróbb volt, mint ez a verseny, és tudom, milyen négy vagy több kilót fogyni egy versenyen, majd alig lábon állni utána. Azt gondolom erről, hogy ez egy extrém sport. Nincsenek olyan maratonfutók, akik elájulnak a maraton után, majd azt mondják, hogy legyen rövidebb a táv. Ez egy extrém sport, és azért fizetnek meg bennünket, amit teszünk. Ha én nem érezném jól magam egy verseny vége felé, keményebben edzenék, így volt ez mindig nálam” – fogalmazott a 38 éves pilóta.
„Nem szeretném lerövidíteni a versenyeket, hogy könnyebbek legyenek. Szeretném, ha extrémek lennének. Érezni akarom a különbséget, a fájdalmat a testemben. Persze ha ott lettem volna a versenyen, én is küszködtem volna a kiszálláskor. De ezt szeretem. Ez hozza közelebb az egészet ahhoz, ami egykor volt, amikor Mansell elájult egy verseny után” – utalt honfitársa 1984-es dallasi esetére Hamilton.
Közben a Nemzetközi Automobil Szövetség és a csapatok akcióba lendültek a témában, és azt tervezik, hogy más autósportokhoz hasonlóan itt is megoldást találjanak a pilótafülkében uralkodó forróság kérdésére.